نوشته شده توسط : نازی

طراحی وب سایت دندانپزشکی یکی از مهم ترین مواردی است که هر مطب دندانپزشکی برای ارائه خدمات بهتر می تواند در نظر بگیرد. بهترین قالب وردپرس برای دندانپزشکی در واقع ایجاد یک وب سایت دندانپزشکی از این جهت حائز اهمیت است که افراد مختلف می توانند برای اطلاع از خدمات مطب دندانپزشکی به آن مراجعه کنند و یا وقت ملاقات تعیین کنند. در نتیجه لازم است هر مطب یا کلینیک دندانپزشکی یک وب سایت مناسب و موثر برای ارائه خدمات خود طراحی کند.
برای طراحی سایت دندانپزشکی بهتر است نکات زیادی را در نظر داشته باشید و با رعایت این نکات در طراحی سایت دندانپزشکی مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید. هنگام طراحی سایت دندانپزشکی باید ویژگی های رعایت شده در این گونه سایت ها را دانست و در نتیجه همه آنها را رعایت کرد.
در این مقاله می خواهیم نکات و عناصر لازم در رابطه با طراحی سایت دندانپزشکی را فهرست کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.
طراحی سایت دندانپزشکی برای کلینیک های دندانپزشکی
طراحی سایت دندانپزشکی برای کلینیک های دندانپزشکی بسیار مهم است. دلیل این امر این است که بسیاری از مشتریان به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند زیرا آنها انواع درمان های دندانپزشکی را ارائه می دهند. بنابراین در طراحی سایت دندانپزشکی باید این مشکل را در نظر گرفت. زیرا می توانید با ایجاد یک وب سایت دندانپزشکی مناسب افراد بیشتری را به بیمارستان خود جذب کرده و آنها را به استفاده از خدمات خود تشویق کنید.
در طراحی محل دندان باید قسمت های مختلف دندان به وضوح مشخص و از یکدیگر جدا شوند. این مناطق ممکن است شامل خدمات ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی مانند بخش های جراحی دهان و فک و صورت، بخش های ترمیمی و زیبایی، بخش های دندانپزشکی کودکان و موارد دیگر باشد. بنابراین لازم است با ایجاد وب سایت دندانپزشکی، کلیه خدمات ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی به طور کامل در دسترس بوده و اطلاعات مناسب به بازدیدکنندگان ارائه شود.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

راهنما خرید
بدون شک یکی از مهم‌ ترین مسائل در هنگام خرید یک محصول شایسته به میزان بودجه بر می‌ گردد. محدودیت بودجه بر انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است انتخاب‌ های محدود تری هم داشته باشید. خرید باند خانگی هم چنین صرف هزینه زیاد برای یک سیستم صوتی خانگی مبنی بر بهترین انتخاب نیست، پس به این موضوع دقت کنید.

اگر قصد خرید دارید، کارشناسان فروش در هنگام خرید شما را راهنمایی می کنند که با توجه به فضای خانه و متراژ آن چه نوع سیستم صوتی مناسبی را انتخاب کنید. یک سیستم صوتی با قدرت زیاد و اسپیکر های بزرگ لزوما به معنای برتری نیست، یک سیستم صوتی قدرتمند ممکن است برای فضای اتاق کوچک بسیار ناخوشایند باشد.

همان طور که برخی از سینما های خانگی هرگز برای اتاق خواب مناسب نخواهند بود و احساسی ناخوشایند به شما القا خواهند کرد. برای یک آپارتمان نه چندان بزرگ بایستی یک سیستم صوتی با قدرت معمولی خریداری نمایید. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین برند سیستم صوتی خانگی بخرید که آن را در خارج از خانه به کار ببرید بهتر است یک سیستم صوتی خانگی بی‌ سیم و یا شارژی تهیه نمایید.

راهنما خرید

اهمیت اتصالات دستگاه

برای پخش یک صدای با کیفیت نوع اتصالات و کارت حافظه اهمیت ویژه‌ ای می‌ یابد. بهتر است سیستمی را خریداری نمایید که اتصال بلوتوث و USB داشته باشد. حافظه‌ های سیستم صوتی غالبا از نوع Mini SD، SD و Micro SD هستند. علاوه بر این نوع و کیفیت کابل‌ ها اهمیت بسیاری دارند.

اگر کابل‌ ها سالم باشند در سالم ماندن سایر اجزا نقش خواهند داشت و به خاطر همین مسئله مهم‌ ترین کابل سیستم صوتی یعنی کابل رابط بین آمپلی‌ فایر و بلندگو باید سالم باشد و در ضمن بهتر است از جنس استیل و آلومینیوم باشد؛ این کابل‌ ها کمی دیرتر از نوع مسی گرم می‌ شوند.

علاوه بر این‌ ها توجه نمایید هر چه سیستم صوتی که مد نظر داشته باشید خروجی و ورودی بیشتر داشته باشد بهتر است البته لازم نیست خیلی زیاد هم باشند. دقت کنید که بهترین برند سیستم صوتی خانگی حرفه‌ ای مجهز به پورت کامپوننت، AVI و HDMI است.

ویژگی های بهترین برند سیستم صوتی خانگی
اولین سوالی که در مورد بهترین برند سیستم صوتی خانگی و. تفاوت‌ های سینما خانگی و ساندبار مطرح می‌ شود این است که سینمای خانگی بخریم یا ساندبار؟ در این مورد بهتر است به این نکته توجه کنید که آیا دستگاهی می‌ خواهید که فقط پخش صدا را انجام دهد و یا این که می‌خواهید امکان اجرای CD را نیز داشته باشد.

اگر دستگاه ساندبار و یا برخی از سیستم‌ های صوتی را انتخاب کنید، دستگاه امکان پخش دیسک را ندارد. سینمای خانگی امکان اجرای دیسک را دارد و معمولا قابلیت‌ های یک ساندبار را نیز دارا است. دومین نکته تعداد باند های دستگاه است و اگر می‌ خواهید باند ها را اطراف منزل قرار دهید بهتر است سینمای خانگی تهیه کنید. قدرت خروجی صدای سیستم صوتی و یا سینمای خانگی اهمیت زیادی دارد و شاید مهم‌ ترین عامل موثر برای انتخاب دستگاه باشد.

اگر انتخاب شما ساندبار باشد معمولا می‌ توانید دستگاه‌ هایی با قدرت خروجی صدای ۳۰۰ ، ۳۲۰، ۵۰۰ وات و … ؛ و در مورد سینمای خانگی، دستگاهی با میزان خروجی صدای بالاتر را انتخاب کنید. معمولا دستگاه‌ های سینمای خانگی با قدرت خروجی صدای ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ وات و در بازه‌ ای کمتر و یا بیشتر در بازار وجود دارد که از بهترین برند سیستم صوتی خانگی می باشند.

ویژگی های بهترین برند سیستم صوتی خانگی

از ویژگی های بهترین برند سیستم خانگی خوب می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بلندگو های وایرلس سینما خانگی
فرمت‌ های قابل پخش دستگاه صوتی
اتصال موبایل به سینما خانگی یا Sound bar
اتصال موبایل به سینما خانگی با قابلیت میراکست
قابلیت کارائوکه در سیستم صوتی
انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی
حالت آماده به کار Bluetooth Standby
قابلیت سیمپلینک
قابلیت پخش فیلم سه بعدی و بلوری
سیستم صوتی خانگی تسکو مدل TS 2182
سیستم صوتی خانگی تسکو مدل TS 2182

اسپیکر خانگی تسکو که از بهترین برند سیستم صوتی خانگی می باشد، از طریق فناوری بلوتوث به تلفن همراه یا پخش‌ کننده‌ ی صوتی شما متصل می‌ شود و شما را در گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌ شما همراهی می‌ کند. اگر تلفن همراه یا پخش‌ کننده‌ ی صوتی شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌ کند، جای هیچ‌ گونه نگرانی نیست.

زیرا علاوه‌ بر بلوتوث، از جک ۳.۵ میلی‌ متری صدا هم پشتیبانی می‌ کند که در بسیاری از دستگاه‌ های صوتی به خوبی پشتیبانی می‌ شود.

اسپیکر تسکو مدل TS 2182 از سه قسمت، شامل یک ساب ووفر و دو بلندگو تشکیل شده است که می‌ تواند صدایی با میزان بیس و قدرت بالا را به کاربر ارائه کند. توان خروجی در اسپیکر ها نشان‌ دهنده‌ ی میزان قدرت صدای آن اسپیکر است. هم چنین این اسپیکر که از بهترین برند سییتم صوتی خانگی است، از یک شیار کارت حافظه و یک درگاه USB بهره می‌ برد که می‌ توان فلش مموری و کارت حافظه را به این محصول متصل کرد.

ویژگی‌ ها

بلوتوث: دارد
پورت USB: دارد
رادیو: دارد
دارای: ورودی صدای کواکسیال
سیستم صوتی خانگی سونی مدل MHC-V42D
سیستم صوتی خانگی سونی مدل MHC-V42D

پخش کننده چند رسانه ای سونی با مدل MHC-V42D یک سیستم صوتی حرفه‌ ای خانگی است که جزو بهترین برند سیستم صوتی خانگی نیز می باشد، که نسبت به سایر مدل‌ های سونی، قیمت مناسب‌ تری دارد. این دستگاه به بلوتوث مجهز است و از فرمت‌ های صوتی متنوعی پشتیبانی می‌ کند.

هم چنین، برای راحت‌ تر شدن اتصال از طریق بلوتوث، دستگاه به فناوری NFC هم مجهز شده است. از این رو اتصال به آن از طریق تلفن همراه بسیار ساده است. البته این دستگاه به پورت‌ های USB و HDMI هم مجهز است و پورت‌ های متنوعی دارد.

یکی از نکات مثبت مدل این دستگاه که از بهترین برند سیستم صوتی خانگی است، کنترل پنل آن است که کار کردن با آن را بسیار ساده می‌ کند. این مدل به فناوری صدای دالبی هم مجهز است که خروجی صدای مطلوب را تضمین می‌ کند. رقص نور نیز یکی دیگر از قابلیت‌ های جالب این دستگاه است که می‌ تواند در مهمانی‌ ها کاربرد زیادی داشته باشد.

با وجود ورودی میکروفون در این مدل از SONY، می‌ توانید یک آهنگ را هم‌ خوانی کنید یا مسابقه‌ی نیز خوانندگی برگزار نمایید. گفتنی است، این مدل به یک ساب ووفر ۲۵ سانتی‌ متری، ۲ توییتر ۴ سانتی‌ متری و ۲ میدرنج ۸ سانتی‌ متری مجهز شده است.

ویژگی‌ ها

بلوتوث: دارد
WiFi: ندارد
پورت USB: دارد
پورت HDMI: دارد
پورت AUX: ندارد
قابلیت اتصال میکروفون: دارد
کنترل پنل لمسی و پشتیبانی از NFC
دارای رقص نور و اکوالایزر Emotion
بهبود صدا و بیس با امکان DSEE و JET BASS BOOSTER
مجهز به: یک ووفر ۲۵سانتی‌ متری، ۲توییتر ۴سانتی‌ متری و ۲میدرنج ۸سانتی‌ متری
سیستم صوتی خانگی سونی مدل CMT-SBT40D
سیستم صوتی خانگی سونی مدل CMT-SBT40D

پخش کننده خانگی سونی (SONY) مدل «S40D»، محصولی قدرتمند است که از طریق CD–DVD و یا درگاه USB قادر به پخش صدا با کیفیت «hi fi» می‌باشد. این محصول از بهترین برند سیستم صوتی خانگی است. کمپانی سونی در این دستگاه از NFC به همراه آداپتور داخلی بلوتوث استفاده کرده تا برای پخش صدا از طریق گوشی موبایل و تبلت راحت‌ تر باشید.

این ست اسپیکر خانگی با طراحی شیک و کلاسیک ۳ پارچه خود، قادر است خانه شما را زیبا تر کند. هم چنین جهت صدای قوی و بالانس، کانال‌ های 50W در هر ۲ بلندگو قرار داده شده است.

لازم به ذکر است یک حالت «Mega Bass» برای این اسپیکر طراحی شده که صدای باس را بسیار بهبود می‌ بخشد؛ در حدی که لرزش اجسام خانه را حس می‌ نمایید. اگر به دنبال بهترین برند سیستم صوتی خانگی سونی هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، این مدل می‌ تواند نیاز های شما را برطرف سازد.

ویژگی‌ ها

رادیو: دارد
بلوتوث: دارد
پورت HDMI: ندارد
پورت USB: دارد
پورت AUX: دارد
قابلیت اتصال میکروفون: دارد
سیستم صوتی خانگی گرین مدل GS6115BT
سیستم صوتی خانگی گرین مدل GS6115BT

این اسپیکر توسط شرکت محبوب Green با پنج بلندگو و یک ساب‌ ووفر ساخته شده است؛ که برای پخش موسیقی، بلندگو ها به ساب‌ ووفر متصل می‌ شوند. هم چنین به دو صورت باسیم و بی‌سیم می‌تواند اطلاعات موسیقی را از کامپیوتر، تلفن همراه و پخش‌ کننده‌ ی صوتی دریافت کند.

اتصال بی‌سیم در این محصول از طریق بلوتوث و اتصال باسیم از طریق ورودی RCA صدا انجام می‌شود. البته در صورت نیاز به استفاده از این اسپیکر بدون نیاز به تلفن‌ همراه، می‌توان از درگاه USB یا شیار کارت حافظه‌ ی ارائه‌ شده روی این محصول استفاده کرد.

توان خروجی واقعی این اسپیکر برابر با ۱۱۵ وات است؛ که این میزان از توان خروجی برای یک اسپیکر مقدار بسیار خوب و زیادی است. در جعبه‌ی این محصول یک ریموت کنترل وجود دارد که می‌ توان از آن برای کنترل موسیقی استفاده کرد.

ویژگی‌ ها

بلوتوث: دارد
پورت USB: دارد
رادیو: دارد
کابل ورودی صدای استریو / AUX
کابل مخصوص آنتن رادیو FM
سیستم صوتی خانگی سونی مدل MHC-V02D
سیستم صوتی خانگی سونی مدل MHC-V02D

سیستم صوتی خانگی حرفه ای سونی مدل MHC-V02 از مدل‌های جدید این برند بزرگ است که جزو بهترین برند سیستم صوتی خانگی نیز می باشد، هم چنین صدا را با توان عالی پخش می‌ کند. طراحی این دستگاه به بهترین روش انجام گرفته تا همه چیز را برای مهمانی پرشور و نشاط در اختیار شما بگذارد.

این سیستم صوتی جمع‌ و جور، این امکان را به شما می‌ دهد تا به راحتی آن را جا به‌ جا نمایید و در مکانی با بهترین موقعیت قرار دهید. سوراخ‌ های سه‌ گانه‌ی موجود در بخش پایینی این سیستم صوتی، این امکان را به شما خواهد داد تا آن را بر روی ۳ پایه‌ ی مخصوص قرار دهید که در این شرایط صدا نیز با وضوح بالاتر در محیط پخش خواهد شد.

اتصالات گسترده‌ ای که بر روی این سیستم صوتی خانگی قرار گرفته‌ اند، امکان در اختیار داشتن موسیقی با تنوع بالا را فراهم می‌ کند. ارتباط از طریق پورت‌ ها و قابلیت‌ های اشتراک‌ گذاری بی‌ سیم انجام می‌ گیرد. دسترسی به تنظیمات از طریق اپلیکیشن‌ های موبایلی «Music Center» و «Fiestable» از امکانات هیجان‌ انگیزی خواهد بود که استفاده از این محصول را راحت تر خواهند کرد.

با وجود میان رده بودن سیستم صوتی V02، کارایی که از این محصول ارائه می‌شود، بسیار مناسب است. اگر قصد خرید بهترین برند سیستم صوتی خانگی میان رده را دارید، این گزینه می‌ تواند برای شما مناسب باشد.

ویژگی‌ ها

بلوتوث: دارد
WiFi: ندارد
پورت USB: دارد
پورت HDMI: ندارد
پورت AUX: دارد
رادیو: دارد
دارای اکوالایزر Emotion و کنترل لمسی عمودی و افقی
بهبود صدا و بیس با امکان DSEE و JET BASS BOOSTER
قابلیت اتصال از طریق NFC و Bluetooth تا 3 دستگاه
دارای ۲ میدرنج ۶ سانتی‌ متری و ووفر ۱۵ سانتی‌ متری
امکان اتصال چندین سیستم صوتی به یک دیگر
کم حجم و سبک
سیستم صوتی خانگی ال جی مدل OK75
سیستم صوتی خانگی ال جی مدل OK75

سیستم صوتی مدل XBOOM OK75 یا OK75، از سری پخش کننده‌ های پر قدرت شرکت محبوب LG می‌ باشد. این محصول که از بهترین برند سیستم صوتی خانگی است، دارای امکانات و قابلیت‌ های مختلفی نظیر توان صوتی ۱۰۰۰ وات، پخش صدای قدرتمند و شفاف، طراحی زیبایی و رقص نور هماهنگ با آهنگ در حال پخش می‌ باشد.

شما می‌ توانید با اتصال میکروفون به سیستم صوتی ال جی OK75، به جای خواننده اصلی بخوانید. هم چنین، قابلیت «DJ Pro» و چرخش صفحه گرداننده در بالای این دستگاه، از ویژگی های دستگاه فوق می‌ باشد. پورت‌ های ورودی و خروجی مختلف، رادیو، طراحی ۲ دستگیره در دو طرف دستگاه جهت حمل‌ و نقل آسان و صدای پرقدرت و زنده از دیگر ویژگی‌ های بارز بهترین برند سیستم صوتی خانگی ال جی می‌ باشد.

ویژگی‌ ها

نمایشگر: دارد
ریموت کنترل: دارد
رادیو: دارد
رقص نور: دارد
بلوتوث: دارد
پورت USB: دارد
پورت HDMI: ندارد
پورت AUX: دارد
ورودی صدای اپتیکال: دارد
سیستم صوتی خانگی کنکورد پلاس مدل TH-MX2300L
سیستم صوتی خانگی کنکورد پلاس مدل TH-MX2300L

از بهترین برند سیستم صوتی خانگی می توان به کنکورد پلاس با ۲ کانال اشاره کرد؛ این سیستم صوتی برای فضا های بزرگ گزینه‌ ی بسیار مناسبی است. البته با توجه به این که این مدل دارای دو اسپیکر ایستاده است، در فضا های کوچک نیز قابل استفاده خواهد بود.

این دستگاه از دو اسپیکر ایستاده و یک ساب ووفر تشکیل شده است. هم چنین وجود ساب ووفر ۸ اینچی باعث می‌ شود صدا باس قوی‌ تری داشته باشد. این دستگاه به درگاه‌ های ارتباطی متنوعی مجهز است که امکان اتصال دستگاه‌ های مختلف به روش‌ های مختلف را فراهم می‌ کند. دستگاه مدل TH-MX2300L، دارای پورت USB است و از همین‌ رو، می‌ توانید فایل‌ های صوتی با فرمت MP3 را از طریق فلش مموری پخش کنید.

البته این دستگاه به بلوتوث نیز مجهز است که روش ساده‌ تری برای پخش کردن موسیقی از طریق دستگاه‌ های هوشمند محسوب می‌ شود. برای وصل شدن به تلویزیون و دستگاه پخش، یک ورودی اپتیکال و یک ورودی کواکسیال برای دستگاه در نظر گرفته شده است. ورودی مموری کارت SD/MMC هم روش دیگری برای پخش کردن فایل‌ های صوتی است. ورودی FM نیز امکان دسترسی به رادیو را فراهم کرده است.

یکی از قابلیت‌ های بسیار جالب این مدل امکان اتصال دو میکروفون و قابلیت کارائوکه است که در مهمانی‌ ها می‌ تواند بسیار کاربردی و جالب باشد. اگر قصد خرید بهترین برند سیستم صوتی خانگی با قیمت مناسب را دارید، این محصول می‌ تواند برای شما مناسب باشد.

ویژگی‌ ها

بلوتوث: دارد
پورت USB: دارد
دارای صفحه نمایش عددی
دارای شیار کارت حافظه
سیستم صوتی خانگی میکرولب مدل DJ-1201
سیستم صوتی خانگی میکرولب مدل DJ-1201

این دستگاه که از بهترین برند سیستم صوتی خانگی توسط شرکت میکرولب با مدل DJ-1201 تولید شده که کاملا مناسب برگزاری جشن‌ ها و مهمانی‌ های خانگی است. طراحی قدرتمند، ظاهر عضلانی و نورپردازی‌ های خطی، این دستگاه حرفه‌ ای را از سایر محصولات مشابه بازار متمایز و جدا می‌ کند.

نورپردازی زمینه باند های ۱۲ اینچی به همراه «head light» تعبیه شده بر روی باند اصلی، محفل و مهمانی شما را به یاد ماندنی خواهد کرد. هم چنین میکروفن بی سیم، ریموت کنترل و ۳ ورودی مجزای AUX، از مهم‌ ترین ویژگی‌ های بهترین برند سیستم صوتی خانگی میکرولب می‌ باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

تولد کِن (دوست پسر باربی)


در سال 1961، کمپانی متل عروسک «کن» را تولید کرد. این عروسک پسری بود با لباس های شیک و موهای قهوه ای با نامی برگرفته از نام پسر آقای هندلر؛ رئیس کمپانی متل. به این ترتیب عروسک باربی صاحب یک دوست پسر شد. باربی برای یک مدت طولانی بدون اینکه با کن ازدواج نماید، دوستی و رفاقت خود را با او ادامه داد و بدینوسیله تبلیغ و ترویج دوستی با پسران نیز در دستور کار باربی قرار گرفت. دوستی نامشروع و درازمدت باربی با کِن، موهای افشان، لباس های دو تکه و نیمه عریان، آرایش های غلیظ، خودنمایی های حریصانه، رقص های عمومی، سکس و بی بندوباری از مصادیق اخلاق جنسی غرب است که باربی عهده دار ترویج آنها می باشد. بعدها در سال 1963، عروسک «میچ» و در سال 1965، عروسک اسکیپر به جمع «کن» و «باربی» پیوستند.
در سال 1968، کمپانی متل برای اینکه به باربی یک شخصیت تربیتی جهانی ببخشد، اقدام به ساخت و فروش عروسک های سیاه و زردی نمود که هیکل و اندام آنها کاملاً همانند اندام باربی، ولی رنگ و پوست و چهره آنها متفاوت است. عروسک دو رگه آفریقایی- امریکایی برای کودکان سیاه پوست در امریکا و افریقا که به باربی سیاهان معروف شد، با نام «کریستین» توسط کمپانی متل به بازار آمد. این همه مسئله نبود؛ بازار بیش از یک میلیاردی زردپوستان در آسیا و همچنین تربیت غربی دختران آنان، ضرورت نگاه فرهنگ غربی به آن عرصه را جدی ساخت. در سال 1990، «کی یرا» باربی ژاپنی ها و چینی ها را ساخته و روانه بازار کرد. در کنار این دوست زرد پوست باربی، دو سال قبل از آن (1988) ترزای امریکای لاتین به جمع دوستان باربی پیوسته بود.
از سال 1965، کمپانی متل در راستای تبلیغ و ترویج باربی به ساخت و فروش اسباب بازی های جنبی و تکمیلی آن پرداخت، اسباب بازی «ببین و بگو» در مهد کودک ها، خدروهای مسابقه ای احتراقی، اسباب بازی های الکترونیکی، سرگرمی های ویدئویی خانگی، پازل ها و ... .
کمپانی امریکایی متل، برای ترویج باربی در سال 1968، شرکت «هنگ کنگی اراکو» را تأسیس کرد. در سال 1988 با کمپانی «والت دیسنی» در جهت تولید و بازاریابی اسباب بازی ها و فیلم های شخصیت های عروسکی و کارتونی معروف والت دیسنی در سراسر جهان، قرارداد همکاری منعقد نمود. همچنین در سال 1988، کمپانی متل کل سهام شرکت اسباب بازی سازی فرانسوی «اس.ای» را خرید و در سال 1989، شرکت «کورجی تویز» انگلیسی را تأسیس کرد. باتوجه به گسترش نفوذ باربی، کمپانی متل در 1991 شرکت «آویوا» تولیدکننده اسباب بازی های ورزشی را تأسیس کرد.
در سال 2001، عروسک باربی در اولین فیلم کامپیوتری خود به نام «باربی در فندق شکن» ظاهر شد. از آن پس تاکنون، تعداد قابل توجهی فیلم کامپیوتری، انیمیشن، فیلم سینمایی، و مستهجن و سکس در مورد باربی تولید شده است.
در طی سالیان گذشته، باربی بیش از 500 بار در نقش ها و شخصیت های متفاوت عرضه شده است از آن جمله : پرستار، افسر پلیس، آموزگار، پزشک، دندانپزشک، دامپزشک، خواننده موسیقی راک، ژیمناست، کاراگاه، افسر نیروی دریایی، افسر خلبان، مهماندار هواپیما، دزد، گدا و ... که این 

باربی مفصلی با لباس شخصیت پردازی ها، برای کارکردهای تربیتی این عروسک است.

در طول 40 سال گذشته عروسک باربی فعال در عرصه سیاست امریکا بوده است. در طول انتخابات ایالتی و ملتی، باربی بسیار فعال است. در طول جنگ ویتنام، گرانادا، پاناما و در انتهای جنگ سرد، باربی نقش های متفاوتی ایفا کرد.
در طول جنگ عراق و امریکا در سال 1990، عروسک باربی با پوشش یونیفرم نظامی امریکایی به تهییج افکار عمومی مردم امریکا پرداخت. پس از واقعه 11 سپتامبر نیز باربی با پوشیدن یونیفرم نیروهای ضدتروریست، با ایفای نقش جدید خود به تهییج افکار عمومی پرداخت. تیتر آگهی های تبلیغاتی باربی، برای نبرد ضدتروریسم این بود : باربی - روح امریکایی.

باربی و تعلیم و تربیت


خانم روت هندلر همسر رئیس کمپانی متل دریافته بود همچنان که فرزندش باربارا رشد می کند، به شخصیت سازی و تقلید از بزرگسالان در رفتار با عروسک های کاغذی می پردازد، بنابراین طرح ایده ابداع عروسک واقعی (سه بعدی) به ذهن او خطور کرد.
پس از ساخت باربی، تصمیم بر این شد تا مدل های گوناگونی از لباس ها در اختیار کودکان قرار گیرد تا آنان بتوانند شخصیت دلخواه خود را در مدل های مختلف به باربی ببخشند. به مرور زمان باربی کارکرد مهمی یافت؛ باربی به دختران آموزش می داد که جامعه مدرن از آنها بعنوان یک زن چه انتظاری دارد.
کمر باریک و اندام کشیده باربی باعث شده است تا دختران نوجوان در غرب و سایر کشورها برای اینکه اندامشان شبیه باربی شود یا از الگوی باربی خیلی فاصله نداشته باشد، از خوردن غذا به اندازه کافی در سن رشد خود پرهیز کنند. لذا آمار حیرت آور سازمان های بهداشتی غرب از سوءتغذیه دختران غربی خبر می دهد.
چون مطرح می شد که ترکیب اندام باربی هیچگاه بهم نخواهد خورد، لذا در تربیت دختران برای اینکه در سنین بزرگسالی هیچگاه باردار نشوند، در حفظ تناسب اندام آنان بسیار مؤثر بود. در دهه 90 میلادی بدلیل کاهش نرخ تولیدمثل در غرب بویژه در امریکا، باربی برای تربیت دختران در آن زمینه وارد صحنه شد و در سال 1955 این عروسک با یک جنین در شکم خود، به بازار عرضه شد تا دختران نوجوان با وضع حمل باربی بدست خود، اشتیاق مادرشدن بیابند. امروزه اسکیپر که خواهر کوچک باربی محسوب می شود، بخشی از پاسخ به درخواست سیاست گذاران فرهنگی برای بچه دار بودن باربی است.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



روشهایی ساده و ارزان برای خوش بو کردن منزل!

 

اگر در شروع فصل سرما مجبور هستید دیوارهای خانه‌تان را رنگ‌آمیزی كنید و نگران بوی حاصل از رنگ آن هستید، لااقل یكی از پیشنهادات زیر را برای كاهش بوی رنگ به‌كار گیرید.

 

همه‌جا را بوی مواد شوینده پر كرده!

بعد از حمام‌گرفتن یا شست‌وشوی طولانی‌مدت لباس در این محیط یا حتی شستن فضای سرویس‌های بهداشتی، معمولا تلفیقی از بوی چند ماده شوینده مختلف همراه بخار آب آن محیط حتی فضای مجاور آن را دربر می‌گیرد كه نه تنها چندان خوشایند نیست بلكه ممكن است در مورد بعضی مواد شوینده قوی مانند اسیدها و سفیدكننده‌های مربوطه، نفس‌گیر و ناراحت‌كننده باشد. در چنین شرایطی پس از روشن‌كردن هواكش و بازكردن پنجره آن فضا، بلافاصله چند كبریت یا یك عدد شمع در محیط روشن كرده و چند دقیقه صبر كنید. پس از طی این مدت، خواهید دید كه این راهكار چگونه معجزه‌آسا عمل خواهد كرد.

 

یك پروژه نقاشی بی‌موقع در خانه

همیشه بهترین زمان برای رنگ‌آمیزی داخل ساختمان، نیمه اول سال است كه هم امكان بازكردن پنجره‌ها وجود دارد، هم رنگ زودتر خشك می‌شود و هم بوی حاصل از آن به سرعت از خانه خارج می‌شود ولی اگر در شروع فصل سرما مجبور هستید دیوارهای خانه‌تان را رنگ‌آمیزی كنید و نگران بوی حاصل از رنگ آن هستید، لااقل یكی از پیشنهادات زیر را برای كاهش بوی رنگ به‌كار گیرید:


1) لگن یا سطلی را از آب پر كنید و در اتاقی كه تازه رنگ شده است قرار دهید. آب، بوی رنگ را كاهش می‌دهد.


2) بعضی‌ها می‌گویند اگر به رنگ مقداری وانیل اضافه كنید، بوی آن كمتر می‌شود. پیشنهاد آنها برای یك قوطی رنگ، 2 قاشق چای‌خوری وانیل است. صحت و سقم قضیه با آنهاست؛ شما امتحان كنید.


3) بعضی دیگر عقیده دارند چند تكه سیب خوراكی را در بشقابی چیده و در فضایی كه بوی رنگ در آن پیچیده است، قرار دهید. سیب بوی رنگ را به خود جذب كرده و آن را به حداقل می‌رساند.

 

راه‌های عطرآگین‌كردن خانه

یكی از ساده‌ترین روش‌ها برای ازبین‌بردن یا شاید به معنای دیگر خنثی‌كردن بوی ناخوشایند ایجادشده در محیط، استفاده از اسپری‌های خوشبوكننده هوا و بوگیرهایی است كه به صورت كارخانه‌ای در انواع و اقسام مدل‌ها و بوها تولید می‌شوند. ولی در اینجا می‌خواهیم چند بوگیر خوشبوكننده دست‌ساز و خانگی را معرفی كنیم:


1) 2 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در 2 پیمانه آب حل كنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در هوای اتاق اسپری كنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می‌رود.

 

2) یك راه سریع برای عطرآگین‌كردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می‌توانید یك یا 2قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه‌تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی كه خاموش است اسپری كنید. سپس چراغ را روشن كنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراكنده می‌كند.


3) مقدار كمی وانیل در كاسه‌ حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بجوشد. با جوشیدن وانیل، محیط عطرآگین می‌شود.

 

 

4) حالا كه فصل سرما و روشن‌كردن شومینه برقی یا گازی است، اگر در خانه‌تان شومینه دارید و از آن برای گرم‌كردن خانه استفاده می‌كنید، سبدی در كنار شومینه قرار دهید و پوست مركبات مصرفی در طول روز را در سبد انداخته و به مرور در آتش بسوزانید. با سوختن پوست پرتقال، لیموترش و نارنگی رایحه خوشی در فضای خانه پراكنده می‌شود.

 

اگر دود سیگار شما را آزار می‌دهد ولی یك مهمان سیگاری در منزل دارید كه مرتب درحال سیگاركشیدن است و شما هم نمی‌توانید به او تذكر لازم را بدهید، راهكارهای زیر را هنگام حضور او و پس از خروجش امتحان كنید:


1) چند عدد شمع در خانه روشن كنید. شمع بوی دود سیگار را خنثی می‌كند.

 

2) عده‌ای بر این عقیده‌اند كه برای رفع بوی دود سیگار كافی است چند كاسه حاوی مقداری سركه را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. سركه بوی دود را به خوبی جذب می‌كند.

 

 

 

3) پس از خروج مهمان سیگاری از خانه استفاده از تركیب مقدار مساوی آب گرم و سركه در ظرفی گود مفید است. سپس پارچه‌ای حوله‌ای را در محلول فرو برده و بعد از اینكه پارچه به‌طور كامل به این محلول آغشته شد، آن را بیرون بیاورید و خوب بچلانید. حالا پارچه را در بالای سرتان مرتب تكان دهید تا باقیمانده دود موجود در خانه و بوی حاصل از آن از بین برود.


4) زغال روشن نیز بوی باقیمانده حاصل از دود سیگار را از بین می‌برد. در نتیجه چند عدد زغال روشن را در ظرف‌های فلزی كوچك گذاشته و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. یك راه سریع برای عطرآگین‌كردن محیط خانه، استفاده از گرماست.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/simple-methods-good-home.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

دوازده وسیله ای که هر خانه نیاز دارد

 


حتماً همه شما یک جعبه ابزار در خانه خودتان دارید که پر از خرت و پرت است و وسایلی که اصلاً هیچ وقت از آنها استفاده نمی کنید. برای اینکه یک جعبه ابزار کامل در منزل داشته باشید، باید ۱۲ وسیله داخل آن باشد. ۱۲ وسیله به درد بخور که در زیر می بینید.

 

 

۱- دریل بی سیم: دریل بی سیم ۱۲ ولتی اکثر کارهای شما را که نیاز به دریل دارد، انجام خواهد داد.

 

۲- چکش: برای کارهای کوچک و بزرگ.

 

۳- گونیا و نقاله: این وسیله برای بریدن قطع در زاویه ها و اندازه های متفاوت مورد نیاز است.

 

۴- پیچ گوشتی چند سره: این پیچ گوشتی ها با قابلیت عوض شدن سر آنها برای بستن یا بازکردن انواع و اقسام پیچها به درد خواهد خورد. این پیچ گوشتی ها جای زیادی هم اشغال نمی کنند.

 

۵- هویه: برای مسدود کردن و پوشاندن فضای مورد نظر.

 

۶- کاتر: برای بریدن هر شیء پلاستیکی یا موکت و...


۷- چسبچند مدل چسب در جعبه ابزار لازم است. اعم از نوارچسب، لنت و...

 

 

۸- آچار فرانسه: برای آچار فرانسه توضیحی لازم نیست. به درد هر کاری می خورد.

 

۹- گچ علامت گذاربرای علامت گذاری بر روی چوب و فلز و هر چیزی که می خواهید آن را ببرید.

 

۱۰- فازمتر: البته از بعضی پیچ گوشتی ها هم می توان استفاده کرد!

 

 

 

۱۱- سیم چین: باز هم توضیحی ندارد.

 

۱۲- خط کش فلزی یا متر فلزی: برای اندازه گیری.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/twelve-means-house-needs.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

ماشین لباس‌شویی می‌تواند شما را بیمار کند

 

 

8 خطای شایع در استفاده از ماشین‌لباس‌شویی

 

 

شاید تصور اینکه ماشین لباس‌شویی باعث بروز بیماری‌های آلرژیک یا پوستی بشود، برای‌تان دشوار باشد. اما حقیقت این است که برخی میکروب‌ها و قارچ‌هایی که در اثر استفاده نادرست از ماشین لباس‌شویی، درون آن تولید و تکثیر می‌شوند، قادرند سلامت ما را به خطر بیندازند. این مطلب، نگاهی می‌اندازد به خطاهای هشت‌گانه استفاده از ماشین لباس‌شویی که ممکن است هرکدام از ما مرتکب شویم و سلامت‌مان را به دست‌ خودمان تهدید کنیم....

 


خطای اول:

 

شستن لباس زیر با ماشین لباس‌شویی

 

به گفته دکتر چارلز جبرا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، لباس‌های زیر یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار میکروب در فضاهای بسته و مرطوب‌ هستند. به همین دلیل بهتر است که هنگام شستشو با سایر لباس‌ها، درون یک محفظه قرار نگیرند. از طرف دیگر، ممکن است آلودگی بیش از حد البسه دیگر به لباس زیر افراد سرایت کند و موجب تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی در آنها شود. به عقیده دکتر جبرا، لباس‌های زیر باید با آب کاملا داغ و مواد شوینده شسته و برای خشک شدن زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. او همچنین برای پیشگیری از ماندگاری میکروب‌ها در ماشین‌لباس‌شویی توصیه کرد که پس از هر سه یا چهار بار استفاده، یک دور آن را به صورت خالی از لباس و ریختن مواد ضدعفونی‌کننده، روشن کنید.

 

 

 

خطای دوم:

 

شستن ملحفه‌ها با آب ولرم

 

خیلی‌ها برای حفظ رنگ و رو یا دیرتر کهنه شدن روتختی، روبالشی و ملحفه‌ها، آنها را با دور کند ماشین‌ لباس‌شویی و آب ولرم می‌شویند؛ در حالی که رابرت ویتز، میکروبیولوژیست، این کار را تنها یک آب‌تنی لذت‌بخش برای این‌گونه کالاها می‌داند و می‌گوید: «یکی از بهترین مناطق برای حفظ گرد و غبار و ایجاد آلرژی، روتختی‌ها و روبالشی‌ها هستند، بنابراین همه افراد باید حداقل هر دو هفته یک بار کلیه لوازم خواب‌شان را با آب کاملا داغ و با دور تند ماشین لباس‌شویی بشویند و برای جلوگیری از آلرژی‌زا شدن، آنها را درون خانه و به دور از گرد و غبار محیط بیرون از منزل خشک کنند.»

 

 

 

خطای سوم:

 

حبس هوا در ماشین لباس‌شویی

 

کپک‌ها به ندرت در محیط‌های خشک تولید می‌شوند اما مناطق مرطوب، جولانگاه‌ تولید و تکثیر انواع کپک‌ها هستند. تماس کپک با لباس‌ها باعث بروز احتقان، خارش چشم‌ها و خس‌خس سینه در افراد می‌شود. این علایم وقتی به صورت شدید‌تر و گسترده‌تر در فرد ظهور می‌کند که او به آسم یا‌ آلرژی هم مبتلا باشد. بنابراین برای جلوگیری از تولید و تکثیر کپک در ماشین‌ لباس‌شویی‌تان، پس از هر بار شستشوی لباس‌ها، درب آن را کاملا باز بگذارید تا هوا و بخار درون‌اش کاملا خارج شود و محیط خشکی درون ماشین به وجود بیاید. رابرت ویتز، خشک کردن لاستیک دور در و حتی محفظه درونی ماشین به وسیله یک دستمال خشک را هم برای جلوگیری از حمله کپک‌ها موثر می‌داند. او حتی پا را از این حد فراتر گذاشته و می‌گوید: «برای اطمینان از نسل‌کشی کپک‌ها باید پس از هر بار استفاده، ماشین لباس‌شویی‌تان را با باد سرد سشوار خشک کنید!»

 

 

ماشین لباس‌شویی می‌تواند شما را بیمار کند

 

 

 

خطای چهارم:

 

گذاشتن ماشین لباس‌شویی در یک فضای کوچک

 

کم نیستند افرادی که ماشین لباس‌شویی را درون رخت‌کن حمام، انباری یا حیاط خلوت سقف‌دار قرار می‌دهند و نمی‌دانند که با این کار چه خیانتی به خود و اعضای خانواده‌شان می‌کنند! ماشین لباس‌شویی باید در یک محیط باز مثل آشپزخانه قرار گیرد تا بتوان بعد از اتمام کار، قدری پنجره‌ را باز گذاشت تا هوا و بخار متصاعد شده از آن، محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها به وجود نیاورد. قرار دادن ماشین لباس‌شویی در مکانی مثل حمام، باعث تکثیر قارچ‌ها و کپک‌ها و سرایت آنها به لباس‌های داخل حمام، پرده حمام و لوازمی مثل لیف می‌شود و عاقبت این سرایت چیزی نیست جز ابتلا به آلرژی و بیماری‌های پوستی! بنابراین سعی کنید که ماشین لباس‌شویی‌تان را در محیط‌های باز نگهداری کنید و اگر هم قادر به این کار نیستید، حداقل تا ساعاتی پس از اتمام کار شستشو، در حمام، انباری یا خیاط خلوت‌تان را باز بگذارید.

 

 


خطای پنجم:

 

 

استفاده از شوینده‌های نامناسب

 

بعضی‌ها به خاطر اینکه پوست دست‌شان نسبت به بعضی شوینده‌ها حساس است، ترجیح می‌دهند لباس‌های‌شان را درون ماشین لباس‌شویی بریزند و این‌طوری از هر نوع شوینده‌ای که دوست داشتند استفاده کنند اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می‌گویند اگر پوست دست شما نسبت به ماده شوینده خاصی حساسیت دارد، به هیچ‌وجه نباید از آن ماده درون ماشین لباس‌شویی‌تان استفاده کنید زیرا با این کار حساسیت پوستی را به کل بدن‌تان منتقل خواهید کرد. آنها همچنین استفاده از شوینده‌ها و نرم‌کننده‌های معطر را برای شستن لباس کودکان، نوزادان و افراد مبتلا به آسم و آلرژی مناسب نمی‌دانند. به علاوه، پژوهشگران معتقدند که بهتر است لباس نوزادان هم مانند لباس‌های زیر، با دست و با مواد شوینده ملایم شسته شوند.

 


خطای ششم:

 

رها کردن لباس‌های شسته شده برای مدتی طولانی

 

یکی دیگر از خطاهای نسبتا رایج و بیماری‌زا در مورد ماشین لباس‌شویی، رها کردن لباس‌های شسته‌شده به مدت طولانی درون آن است. در حالی که به عقیده دکتر جبرا، باقی ماندن لباس‌های خیس درون ماشین لباس‌شویی، بیشتر از 30 دقیقه یعنی تولید کپک و باکتری‌های آلرژی‌زا. بنابراین به توصیه وی، تنها زمانی ماشین لباس‌شویی‌تان را روشن کنید که مطمئن باشید در خانه هستید و می‌توانید پس از پایان شستشو، بلافاصله لباس‌ها را از درون آن خارج کرده و پهن کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/bibandtucker-washing-machine-make-sick.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

برنامه های محافظ صفحه تلویزیون
محافظ صفحه تلویزیون یکی از لوازم جانبی تلویزیون است ،  قیمت محافظ تلویزیون توصیه می کنیم هنگام خرید تلویزیون محافظ صفحه نیز بخرید. یا می توانید همین حالا برای تلویزیونی که در خانه دارید یکی تهیه کنید. با این وجود ، با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تلویزیون ، صفحه نمایش آن یکی از حساس ترین و شکننده ترین قسمت های تلویزیون است. از نظر منطقی ، وقتی چند میلیون برای تلویزیون خود هزینه می کنیم ، باید به فکر محافظ صفحه باشیم. از آنجا که به دلایلی احتمال ضربه زدن به صفحه وجود دارد ، اگر کودکی در خانه دارید ، باید به فکر صفحه تلویزیون باشید و محافظی برای آن تهیه کنید. موکولش نکن حسرت بعد از یک حادثه دیگر برای شما خوب نیست و در عوض مجبورید یک تلویزیون جدید بخرید یا آن را در سرویس بگذارید و حتی پس از تعویض ممکن است هرگز مانند روز اول نباشد. بنابراین با ما همراه باشید تا با سایر مزایای محافظ صفحه نمایش بیشتر آشنا شوید.

کانال تلویزیونی تلگرام
برنامه های محافظ صفحه تلویزیون

صفحه های تلویزیون تضمین نمی شوند!
یکی از دلایل ضروری بودن خرید محافظ صفحه نمایش این است که شرکت ها معمولاً صفحه نمایش را تضمین می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




لامپ شاید در ظاهر وسیله ساده‌ای به نظر بیاید، اما انواع متفاوتی دارد که لازم است در مورد آنها بدانید.

 

درباره انواع لامپ, درباره لامپ ها

نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد

 

راهنمای انتخاب لامپ

لامپ شما، منبع نور و روشنایی تان است. بنابراین نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد. با تعدادی از انواع لامپ‌ های موجود در بازار آشنا شوید.

 

لامپ رشته ای

نوع قدیمی و سنتی از لامپ ها را لامپ رشته ای تشکیل می دهد که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جای خودشان را به گزینه های کم مصرف تر و ال ای دی ها داده اند. این نوع لامپ، نور درخشانی ایجاد می کند که باعث احساس راحتی و زیبایی بیشتر در فضای منزل می شود.

 

لامپ های LED SMD

SMD نوعی فناوری است که در آن قطعات الکترونیکی بدون ایجاد سوراخ و تنها با لحیم کاری روکار به بورد متصل می شوند. این فناوری در لامپ های LED منجر به طراحی نوع جدیدی از لامپ های LED شد که از کاربرد زیادی برخوردارند و موجب افزایش طول عمر و بازدهی بهتر لامپ شده است. کنار هم قرارگرفتن تعداد زیادی از این لامپ های کوچک SMD، نوری مناسب ایجاد می کند. این لامپ ها پخش نور زیادی دارند و امروزه لامپ های حبابی و شمعی زیادی به دلیل این ویژگی با چنین تکنولوژی تولید می‌شود.

 

انواع لامپ های فلورسنت فشرده

لامپ فلورسنت فشرده یا CFLS ، 75 درصد کمتر از لامپ های رشته ای انرژی مصرف می‌کند و عمرش هم طولانی‌تر است. تفاوت این لامپ ها با لامپ رشته ای این است که تناژ رنگی‌شان نسبتا سرد است و حاوی جیوه هستند. با اینکه میزان جیوه به کار رفته در این لامپ ها خیلی کم است؛ اما به معنی این نیست که نباید مراقب باشید.

 

لامپ‌های LED فیلامنتی

این نوع لامپ ها ظاهری شبیه به لامپ های رشته‌ای دارند و به همین جهت به آن‌ها لامپ های LED رشته‌ای هم گفته می شود. در داخل لامپ های فیلامنتی مجموعه‌ای از LEDهای ریز کنار هم قرار داده می شوند. این لامپ‌ها به علت طراحی زیبایی که دارند بیشتر برای چراغ های تزئینی و زینتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای کسانی که به شکل ظاهری لامپ های رشته ای علاقه دارند جایگزین مناسبی محسوب می شوند.

 

این لامپ ها پخش نور چندان زیادی ندارند اما زیبایی آن‌ها خیره کننده است. همین موضوع استفاده از آن‌ها را در مکان هایی مانند کافی شاپ ها که زیبایی مهم تر از میزان پخش نور است گسترش داده است.

 

خرید انواع لامپ,آشنایی با انواع لامپ

آشنایی با انواع لامپ ها

 

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن نوری سفید و مشابه نور طبیعی روز به فضای منزلتان خواهد داد. این نور به عنوان یک نور وظیفه‌ای عالی عمل می کند و مصرف انرژی‌شان 10 الی 20 درصد کمتر از نور رشته ای است.

 

در کنار لامپ های معمول داشتن چراغ قوه در منزل به عنوان یک نور وظیفه ای سیار توصیه می شود. انواع بهترین چراغ قوه ها گزینه‌های مناسبی هستند برای وقت هایی که نور وظیفه‌ای ثابت موجود در منزل کفاف کاری را که باید انجام دهید، نمی دهد یا به علت ثابت بودن، نقطه مد نظرتان را روشن نمی کند.

 

لامپ های LED

اگر برای روشنایی منزل خود از لامپ های رشته ای استفاده می کنید، اکنون وقت آن رسیده که این روشنایی را به وسیله لامپ LED تأمین کنید.

 

لامپ LED طول عمر قابل توجهی (درحدود 20 سال) دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

 

حالا زمان مناسبی است که لامپ های منزل خود را به چراغ های LED تغییر دهید. این گونه لامپ ها پیشرفت های قابل توجهی را در طول سالیان گذشته داشته اند، بنابراین بهتر است که پس از گذشت چندین دهه از به کار بردن لامپ های رشته ای، آرامش و نور گرم خانه خود را به دست لامپ های LED بسپاریم.

 

لامپ ال ای دی LED، درست به اندازه لامپ فلورسنت به صرفه و اقتصادی است؛ به علاوه این که از نظر دوام، تقریباً سه برابر بیشتر از فلورسنت عمر خواهد کرد. از لامپ ال ای دی بیشتر بعنوان نور وظیفه ای استفاده می شود، چون نورش نسبت به فلورسنت مستقیم و تندتر است. جالب است بدانید نور ال ای دی شبیه نور خورشیدی لامپ رشته‌ ای است؛ اما کمتر داغ می شود. قیمت لامپ ال ای دی طبق معمول نسبت به فلورسنت گران تر خواهد بود.

 

دسته بندی لامپ ها به لحاظ شکل ظاهری

لامپ ها در شکل ها و با طراحی های ظاهری متنوعی تولید می شوند. از پرمصرف ترین اشکال لامپ ها می توان به لامپ های حبابی، اشکی و شمعی اشاره کرد. معمولا در سرپیچ ها و چراغ های معمولی از لامپ های حبابی استفاده می شود و در چراغ های تزیینی و آویز لامپ های شمعی و اشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/shopping3-types3-lamps.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

طرز استفاده از قابلمه سرامیکی, نکاتی برای استفاده از قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه است

 

قابلمه های سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه هست، دارای روکش نچسب و بدون ترکیبات مضر و تا حدی مقاوم به خوردگی و خراش است. ولی باید مراقب بود تا تکه‌های آن وارد غذا نشود. دارای بدنه و کف چندین لایه هستند که لایه سرامیک یکی از لایه های بدنه قابلمه است. حرارت را به خوبی پخش و منتقل می کنند.

 

قیمت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل در استفاده از آنها باید کمی دقت بیشتری کنید. تا زمانی‌ که کاملا سالم و بدون خراشیدگی و ساییدگی باشد، می توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از آن بهره گیری کرد.

 

ظروف سرامیکی چیست؟

ظروف سرامیکی ظروفی هستند که به صورت کامل از سرامیک خاک رس ساخته می شوند. یعنی در واقع از شکل دادن، خشک کردن، در کوره حرارت دادن و در نهایت لعاب زدن سرامیک خاک رس به دست می آیند. به همین دلیل ظروف سرامیکی انتخاب خوبی برای پخت غذا می باشد.

 

پوشش سرامیکی: سرامیک پوششی است که همچون تفلون روی جنس بدنه ای از آلومینیوم آلیاژی یا آلومینیوم خالص قرار می گیرد. یکی از عمده ترین تفاوت های سرامیک با تفلون، مقاومت سرامیک نسبت به سایش است. چون در برابر سایش دیرتر آسیب می بیند بنابراین احتیاط کمتری را هنگام شستشو و استفاده می طلبد، در نتیجه آسیب کمتر موجب حفظ بهداشت بیشتر پوشش خواهد شد. اما این نکته در مورد سرامیک قابل توجه است که پس از مدتی استفاده از این پوشش، نچسبی آن کم شده و از بین می رود.

 

ظروف سرامیکی عمدتا به دو دسته تقسیم می شوند:

ظرف سرامیکی سفید

ظروف با روکش سرامیکی

 

ظروف با روکش سرامیکی نچسب:

مدت زمان زیادی نمی گذرد که ظروف با روکش سرامیکی به لیست ظروف پخت و پز نچسب اضافه شده اند. این نوع ظروف بدنه ای از جنس فلز دارند و روی سطح آن ها لایه ای از سرامیک به عنوان روکش به کار رفته است.

 

قطعه ی فلزی ظرف معمولا از جنس آلومینیم می باشد چرا که می تواند به خوبی گرما را انتقال دهد. البته ظروف چدن با روکش سرامیک نیز رایج می باشند. یکی از مزایای این گونه ظروف با روکش سرامیک این است که سطح نچسب آن ها بر خلاف تفلون عاری از مواد سمی می باشد. این سطح سرامیکی همچنین از نفوذ عناصر فلزی موجود در بدنه ظرف به داخل غذا جلوگیری می نماید.

 

قابلمه سرامیکی,نحوه استفاده از قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی اصل به هیچ عنوان خراش بر نمی دارند

 

مزایای استفاده از قابلمه سرامیکی:

قابلمه های سرامیکی اصل به هیچ عنوان خراش بر نمی دارند و بسیار محکم و مقاوم می باشند.

 

تمیز کردن قابلمه سرامیکی آسانتر از قابلمه چدنی است و با مایع ظرفشویی و هم با مقداری جوش شیرین و با هر نوع اسکاجی می توان آن ها شست.

 

قابلمه سرامیکی حرارت را به خوبی در خود نگه می دارند و می توان با حرارت کم و متوسط به راحتی غذا را پخت.

 

قابلمه سرامیکی به حرارت و سرما مقاوم هستند به راحتی می توان قابلمه های سرامیکی را در فریزر و یا فر قرار داد.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-using2-ceramic-pot2.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

در آشپزخانه چه وسایل های خطرناکی وجود دارد

 

میخواهیم وسیله هایي رابه شما معرفی کنیم که در آشپزخانه برای کودکان و یا حتی بزرگسالان نا مناسب باشد .

 

وسایل کاربردی زیادی میباشند که د آشپزخانه بهرهگیری میشوند. این وسایل بنظر دقیقا بی خسارت می‌آیند بهمین علت هیچ وقت به خطراتی که می‌توانند داشته باشند فکر نکردیم. ما می‌خواهیم شما رابا خطراتی که در آشپزخانه تهدید میکنند آشنا کنیم.

 

ظروف غذای پلاستیکی

برخی از کارخانه ها برای این‌که ظروف پلاستیکی را تساهل پذیر کنند یک سری مواد شیمیایی ناب به انها افزون می‌کنند که برای سلامتی بسیار زیان آور هست. مطمئنا نمیخواهید این مواد زیان آور وارد غذا یا بدنتان شوند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

یک سری مواد شیمیایی ناب ظروف پلاستیکی دارند که برای سلامتی زیان آور هست

 

سینک ظرفشویی

اگر باقی مانده هاي مواد خوراکی برای مدتی داخل سینک بمانند اساس اي برای پرورش باکتری هایي مانند سالمونلا ایجاد میکنند. پس سینک ظرفشویی میتواند کثیف ترین مکان در آشپزخانه باشد.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

ماندن باقی مانده هاي مواد خوراکی برای مدتی داخل سینک اساس اي برای پرورش باکتری میشود

 

چاقو

چاقوی آشپزخانه همه ی وقت باید تیز باشد چون در غیر اینصورت مقدور هست هنگام بریدن چیزی سر بخورد و به دست و یا عضو دیگری از بدنتان آسیب برساند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

چاقوی آشپزخانه همه ی وقت باید تیز باشد

 

اسفنج ظرفشویی

در اسفنج هاي کوچک آشپزخانه باکتریها خیلی زود رشد میکنند. شستن انها باکتریها را از بین نمیبرد. برای کشتن باکتریها اسفنج مرطوب را در مایکروویو قرار دهید یا چند دقیقه داخل مایع سفیدکننده. یا این‌که به مدت طولانی داخل اتومبیل ظرفشویی با دمای بالا قرار دهید.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

برای کشتن باکتریها اسفنج مرطوب را در مایکروویو قرار دهید یا چند دقیقه داخل مایع سفیدکننده

 

حوله دستی

حوله هاي آشپزخانه یکی از آلوده ترین وسایل آشپزخانه میباشند. چون دائما انها را لمس میکنید، گذشته از شستن دستها و هنگام آشپزی. بنابر این یکی از راه هاي وارد شدن باکتری به غذای شما میباشند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

حوله هاي آشپزخانه یکی از آلوده ترین وسایل آشپزخانه میباشند

 

خوشبو کننده هوا

خوشبوکننده ها شامل مواد شیمیایی میباشند و به ریه ها آسیب می‌رسانند. حتی مقدور هست باعث سرطان هم بشوند. پس بهتر هست بجای بهرهگیری از انها هوا به آشپزخانه برسانید و دائم زباله ها را بیرون بریزید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/خطرناک-وسایل-آشپزخانه.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

چگونه تفنگ های بادی را از طریق مگسک تنظیم کنیم ؟ 

 

تنظیم مگسک کمی دقت می خواهد در ادامه می‌توانید با یادگیری تنظیم کردن مگسک انواع اسلحه های بادی سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

می توانید تنظیم مگسک را از فاصله ۳ متری شروع کنید

یادگیری تنظیم کردن مگسک انواع اسلحه های بادی , می دانید که از این فاصله ، ساچمه به نقطه نامعلومي روي سيبل و پايين مركز هدف برخورد ميكند . حتماً از عينك براي پشتیبانی از چشمهاي خود در مقابل پرتاب ذرات سرب پس از اصابت به مانع پشت سيبل ، بهرهگیری كنيد .

 

ميتوانيد از مقوا در پشت سيبل براي جلوگيري از برگشت ذرات سرب بهرهگیری كنيد. يك صفحه كاغذي به ابعاد ۲۳ در ۱۵ سانتيمتر انتخاب كرده و يك دايره به قطر تقريباً ۶ ميليمتر روي آن بكشيد . داخل دايره رابا خودكار سياه كنيد .

 

از فاصله ۳ متري مركز دايره را نشانه گيري كنيد به طوري كه نشانه جلوي لوله تفنگ درست وسط شكاف مگسك قرار داشته باشد . ۳ تير شليك كنيد . گروه تيرها بايد نزديك به هم به سيبل برخورد كرده باشند . مركز اين گروه همان نقطه ايست كه تفنگ شما روي آن تنظيم شده هست 

شما ابتدا بايد خطاي چپ و راست را اصلاح كنيد . به ياد داشته باشيد كه همواره تنظيمات مگسك را در همان جهتي انجام دهيد كه ميخواهيد محل اصابت ساچمه به سيبل جابه‌جا شود .

 

مثلاً اگر اولين گروه تيرها به سوی چپ هدف خورده ، پس پيچهاي تنظيم مگسك را در جهتي بچرخانيد كه تيغه متحرك متصل به آن به سوی راست حركت كند . چون ميخواهيد محل اصابت تيرها رابه سوی راست جابه‌جا كنيد .

 

صفحه مدرج شده سوی راست مگسك براي تنظيم خطاي چپ و راست هست . با چرخاندن آن خطاي افقي را اصلاح كنيد . دراين مرحله نگران خطاي عمودي نباشيد . هرگاه مركز اصابت گروه تيرها با مركز سيبل در يك راستا قرار گرفت ميتوانيد به مرحله بعدي برويد 

دقت داشته باشيد كه مگسك و نشانه جلو درحدود ۲.۵ سانتيمتر بالاتر از لوله تفنگ قراردارند. پيچ مدرج ديگري كه در قسمت بالا و روي مگسك قرار گرفته براي تنظيم خطاي عمودي هست .

 

با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت محل اصابت ساچمه ها به سيبل به سوی بالا جابه‌جا ميشود . حالا در فاصله ۹ متري از سيبل بايستيد . دراين فاصله بايد محل اصابت ساچمه ها به سيبل بدون خطاي افقي ودر حدود ۲.۵ سانتيمتر پائين هدف تنظيم شود . ديگر تنظيم مگسك تمام شده هست

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/تنظیم-مگسک-اسلحه-بادی.html



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

ساخت جعبه کادو هنر زیبایی است که مطمئناً روزی به کار شما خواهد آمد. خرید جعبه کادویی شیک بسیاری از افراد ، وقتی می خواهند به شخصی که دوستشان دارند هدیه دهند ، می خواهند هدیه آنها چیز خاصی باشد. چیزی که باعث می شود مخاطبانش بفهمند چقدر دوستشان دارند. بعضی از افراد که ذوق و سلیقه زیادی دارند و البته دستی هم به هنر دارند ، هدیه های دست ساز خودشان را درست می کنند و به آنها هدیه می دهند. ممکن است بسیاری از ما هنر زیادی نداشته باشیم. ما می توانیم حداقل جعبه کادو را به دلخواه خود و با دستان خود بسازیم. همانطور که در این مقاله مشاهده می کنید.

به یک روش آسان و ساده برای ساخت یک جعبه کادویی زیبا و شیک فکر کنید و در این مقاله و از طریق این آموزش جالب و همچنین مدل جعبه کادو جعبه های زیبایی بسازید و بدین ترتیب بهترین و زیباترین جعبه کادو در خانه و با مقداری مقوا ، کاغذ رنگی و چسب استفاده کنید و از این جعبه هدیه زیبا و شیک لذت ببرید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
آموزش ساده ساخت جعبه های کادو + مدل جعبه کادو:
ساخت جعبه کادو یکی از هنرهای زیبایی است که می تواند کاربردهای زیادی برای هر یک از ما داشته باشد. می توانید جعبه های کادویی دست ساز خود را تزئین کرده و از آنها به عنوان هدیه برای دوستان و اقوام استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که اصول ساخت جعبه های کادو کاملاً مشابه است و می توانید جعبه های مختلفی را یاد بگیرید. بنابراین در زیر با یکی از ساده ترین مدل جعبه های کادو آشنا خواهید شد که زیبایی خاصی دارد و همین که این جعبه هدیه زیبا را درست کنید ، مطمئناً می توانید جعبه های متنوع دیگری نیز بسازید. قبل از شروع ساخت جعبه کادو ، وسایل لازم را تهیه کنید ، برای ساخت این نوع جعبه ها به مقوا ، کاغذ رنگی یا طرح دار ، روبان ، چسب و ابزارهای مناسب مانند قیچی ، خودکار ، خط کش و موارد دیگر نیاز دارید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
اولین قدم کشیدن الگو روی جعبه کادو است. می توانید تصویر زیر را در اندازه مناسب چاپ کنید یا آن را روی یک کاغذ بکشید و سپس آن را به مقوا منتقل کنید. توجه داشته باشید که یک مدل به بدنه جعبه متصل شده و دیگری درب جعبه کادو است.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
اکنون مطابق شکل زیر ، لبه های کار را برش داده و الگوهای رسم شده را ببرید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
در این مرحله به سمت خودکار و خط کش بروید و خطوطی را که چین را نشان می دهد بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شناخت هندوانه و طالبی و خریزه شیرین, راهنمای خرید هندوانههندوانه شیرین و رسیده پوستی نازک، صاف و براق دارد

 

یکی از محبوبترین میوه های تابستان، هندوانه است که بسیاری آن را دوست دارند، اما باید بدانیم که چگونه هندوانه ای را انتخاب کنیم که کال و یا بیش از حد رسیده نباشد.

اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فکر کرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد که هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنک گوشه‌ای از ذهنتان پرکشیده است.


راهنمای پی آمده را بخوانید تا پس از عملی کردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوک و بی‌مزه گرفته نشود!

۱ـ هندوانه رسیده:

مطالعات نشان می دهد بهترین علامت رسیدن میوه تغییر رنگ پوست میوه است. به هنگام رسیدن میوه رنگ پوست روشن تر می شود. این تغییر رنگ در نقطه تماس میوه با زمین به خوبی هویدا است. رنگ نقطه تماس میوه نارس سفید متمایل به سبز است ولی پس از رسیدن رنگ این نقطه به زرد روشن تبدیل می شود.

 

در نتیجه برای تشخیص رسیدن هندوانه روش های متعددی وجود دارد. یک روش صدایی است که با انگشت روی هندوانه زده می شود. هندوانه نارس صدای تو خالی نسبتا تیزی داشته ولی هندوانه رسیده صدای آرامتری دارد باید توجه داشت هندوانه بیمار یا نارس که زود از ساقه چیده و پلاسیده شده نیز صدای پر و آرامی دارد.

شکل ظاهری هندوانه باید منظم، بدون ضربه یا خراش باشد، در غیر این صورت باید بدانید مدت طولانی در معرض آب یا حرارت آفتاب بوده و نامناسب است.


یکی از راه های تشخیص هندوانۀ رسیده فشردن هندوانه بین دو دست است. شنیدن صدای نازک که از شکاف داخلی گوشت بوجود می آید به عنوان علامت تردی میوه شناخته شده و معرف رسیده بودن آن است. (به این روش هم خیلی اطمینان نکنید چون ممکن است نشانه پوکی آن باشد!). هندوانۀ سفت با شکل یکنواخت و سنگین مطلوب است. اگر رنگ پوست آن کمرنگ و شیری باشد مطلوب نیست. گوشت آن باید سفت بافت تازه و تخمهای آن کاملا رسیده و پر باشد.

هر چه هندوانه نسبت به حجمش سبک تر باشد و چگالی اش کمتر باشد بهتر است و نشانه‌ی رسیدن مطلوب آن است.


پوک بودن (معیار صوتی). پوک بودن را اگر چه می توان زیر مجموعه چگالی آورد ولی از آن جا که روش آزمایش آن از طریق صوت و لامسه است آن را جدا آوردیم!

پوک بودن هندوانه که از نواختن بر روی آن مشخص می شود (هم صدا هم لامسه‌ی دست) نشانه‌ی تقریبا کاملی است که به ما اخباری از عمق هندوانه را گزارش می دهد.

چگالی کم هندوانه را می توان معیاری برای پوک بودن دانست. این معیار ترد بودن را برای هندوانه تضمین می کند. ولی معیار کاملی برای شیرینی نیست.

برای تست شیرینی هندوانه بایست پوکی آن را از طریق صدا سنجید. پوکی نشان می دهد که آب مازاد هندوانه جذب شده است. (مقدار قند ثابت در آب کمتر= شیرینی بیشتر محصول)

هر چه صدا بم تر باشد بهتر است. هر چه انعکاس صدا سریع تر به گوش برسد بهتر است. 


پوستی نازک، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیک گوشتان بگیرید و اندکی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاکی از ترک برداشتن محتویاتش خواهد داشت.

با کف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات کوتاه و متوالی بزنید. در صورتی که صدای بم، آهسته و طبل مانندی مثل تاپ تاپ داد، رسیده است و در صورتی که صدایی زیر و بلند مثل تق تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی که هندوانه از بوته جدا شده نگاه کنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندک است، چون هنوز نارس و کال به بازار آمده، اما اگر ساقه کاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد کرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین تر است. هر قدر ترک‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین تری انتخاب کرده‌اید.


رنگ ساقۀ هندوانه باید زرد مایل به کرم باشد، هر چه پر رنگ تر باشد مناسب تر است، اما اگر کم رنگ یا سفید باشد نشانه آن است که قبل از رسیدن چیده شده است، و به همین دلیل داخل آن قرمز نیست.


چند ضربه به هندوانه بزنید اگر صدای آن مانند طبل بود آن را بخرید، در غیر این صورت اگر صدایش غیر واضح بود آن را نخرید، رنگ هندوانه رسیده، باید سبز پررنگ براق باشد.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/watermelon2-cantaloupe2-melon2.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

ترک اعتیاد به خرید,نحوه صرفه جویی

اگر می‌خواهید همراه کسی خرید کنید، آن فرد باید هم سلیقه شما باشد


اعتیاد به خرید یکی از مصیبت های پول سوزی است که خانم و آقا ندارد و افراد بسیاری با آن درگیر هستند. اگر شما هم به خرید کردن معتاد شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از ترفندهای زیر برای کاهش اعتیادتان استفاده کنید.

اعتیاد به خرید را با این ترفندها از سرتان بیاندازید!!
زن جوان وارد پاساژی شیک و بزرگ می‌شود. از پله‌های برقی بالا می‌رود و به طبقه اول می‌رسد. نگاهی به این سو و آن سو می‌اندازد. ویترین تک تک مغازه‌ها به او چشمک می‌زنند.


یکی شلوارجین‌های رنگی را آویزان کرده، دیگری کالج‌های جدید در انواع رنگ بندی را کنار هم چیده و به نمایش گذاشته، آن یکی انواع بدلیجات را از گردنبند و مچ‌بند گرفته تا کلیپس سر و گیره مو را از در و دیوار آویخته، شال‌ها و روسری‌ها در یک مغازه نمایان هستند و وسایل تزئینی و دکوری خانه در جای دیگر. پاهای زن سست می‌شود. او به سمت مغازه اول می‌رود و وارد می‌شود تا شلوار را پرو کند.

 

از دوخت شلوار خوشش می‌آید و آن را می‌پسندد، می‌خرد و از مغازه خارج می‌شود. اما نمی‌تواند از آن کالج‌های خوشرنگ دل بکند. به همین دلیل وارد مغازه بغلی می‌شود و دو جفت در رنگ‌های سبز و صورتی خریداری می‌کند.

 

 

خوب، او کیف‌هایی همرنگ کالج‌های جدیدش ندارد، بنابراین باید به فکر تهیه کیف هم باشد. پیش از آن‌که به کیف‌فروشی برود، در کیف پولش را باز می‌کند و نگاهی به محتویاتش می‌اندازد. مبلغی که برای خرید وسایل کنار گذاشته بود، تمام شده و اگر بخواهد بازهم ولخرجی کند باید از هزینه زندگی تا آخر ماه کم بگذارد. این عاقلانه نیست، اما در آن لحظه مغز او کار نمی‌کند.

 

همچون فردی هیپنوتیزم شده به مغازه کیف فروشی می‌رود تا ماموریتش را تکمیل کند. هنگامی که چند کیسه پر از جنس خرید به سمت خانه راه می‌افتد و در راه چند مرتبه اجناس خریداری شده‌اش را چک می‌کند. هرچه دلش خواست خرید، اما حس خوبی ندارد چون می‌داند تا آخر ماه به سختی می‌گذرد.

اعتیاد به خرید کردن هم مانند هر نوع عادت ناهنجار دیگر به فرد لطمه‌های فراوان می‌زند. مبلغ کلانی پول خرج می‌شود، اما خریدار همچنان حسرت به دل است چون این کار، تنها موجب تحریک بیشتر او خواهد شد. این اشتهای سیری‌ناپذیر به نقاط مختلف زندگی او لطمه وارد می‌کند و کوچک‌ترین فایده‌ای هم دربر نخواهد داشت. اگر شما هم چنین حالتی را در وجود خود حس می‌کنید، با رعایت نکاتی که به شما پیشنهاد می‌کنیم به رهایی خود کمک کنید:

هنگام خرید مقدار هزینه را یادداشت کنید
به گفته محققان، یکی از دلایل ضعف مدیریت مالی در آن است که فرد نمی‌داند چه مبلغی پول خرج کرده و ترجیح می‌دهد از رقم واقعی بی‌اطلاع باشد. پول بینوا از جیب او پرمی‌کشد بی آن که وی بداند چقدر داشته و چه مقدار کم شده و وی با فرار از واقعیت، همچنان خرج می‌کند. شما هم حساب مبلغی را که برای دلتان خرج می‌کنید داشته باشید تا عذاب وجدان وارده از رقم آن، عنان وسوسه وجودتان را در دست بگیرد و به شما اجازه خرج کردن بیش از حد را ندهد.

با روحیه خوب خرید کنید
تجربه نشان داده هنگامی که فرد با روحیه خراب سراغ فروشگاه‌ها می‌رود، چیزهایی را می‌خرد که در حالت سلامت روحی به هیچ وجه تهیه نمی‌کرده، اما او در آن هنگام فقط و فقط به فکر آتش زدن پولش است و به گمان خود، با آن کار به آرامش می‌رسد. شما این کار را انجام ندهید. برای درمان ناراحتی‌ها به فکر راه حل‌های دیگری باشید و خریدکردن را به هنگامی که روحیه خوبی دارید موکول کنید.

دریافت ایمیل یا پیامک از سوی فروشگاه‌ها را نپذیرید
این پیغام‌ها به نحوی نوشته می‌شوند که با تمام قوا شما را بفریبند و به سمت خود بکشند. اصلا و ابدا آنها را نخوانید، زیرا خبرنداشتن از بعضی چیزها به نفع شماست.

از فروشگاه‌های جدید خرید کنید
از نظر روان‌شناسی، هنگامی که شما در فروشگاهی آشنا قرار دارید میل بیشتری برای پول خرج کردن پیدا می‌کنید. انسان به انجام کارهای تکراری علاقه دارد و چه چیزی بهتر از پول خرج کردن در جایی که پیشتر در آن پول آتش زده اید. اگر به مغازه‌ای بروید که سری پیش از آن چیزی خریده‌اید، این بار حتی اگر جنس مطلوب خود را پیدا نکنید باز هم می‌ایستید و چیزی می‌خرید، مبادا که دست خالی از آن جا خارج شوید.

به‌ تنهایی خرید کنید
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستی برای خرید بیرون رفته‌اید، او از جنس پشت ویترین تعریف فوق‌العاده‌ای کرده و شما هم با شنیدن آن کلمات تحریک کننده، لحظه‌ای شک نکرده‌اید و به داخل مغازه شتافته‌اید تا گنج مورد نظرتان را قاپ بزنید. اما چند روز بعد از خرید آن، متوجه می‌شوید که هیچ سنخیتی با سلیقه شما ندارد و افسوس می‌خورید که چرا پول زبان بسته را برای آن هدر داده‌اید. اگر می‌خواهید همراه کسی خرید کنید، آن فرد باید هم سلیقه شما باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks1-purchases1.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

خرید هدیه برای پسران می تواند یک کار ترسناک باشد. هدیه مناسب برای دوست پسر چی بخریم؟ هدیه دادن برای برخی افراد سرگرم کننده و برای دیگران استرس آور است. جنسیت نقش مهمی در تعامل افراد با یکدیگر دارد. و خرید هدیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. همه دختران و پسران دوست دارند هدیه بگیرند. اما روند انتخاب و خرید هدیه برای آنها کاملاً متفاوت است. اگر درباره خرید هدیه برای دوست خود بسیار فکر کرده اید ، اما ایده ای به ذهنتان نرسیده است ، برای سهولت در انتخاب هدیه ، این مقاله را بخوانید.

چگونه برای پسران هدیه بخریم؟
بهترین هدیه پسرانه
خرید هدایای پسرانه

بازیکنان
بیشتر پسران به موسیقی علاقه مند هستند و هدایای زیادی در زمینه موسیقی برای پسران وجود دارد. لوازم جانبی پخش کننده های MP3 یا تلفن همراه ، مانند بلندگوهای قابل حمل ، هدفون یا ایستگاه اتصال موسیقی تلفن همراه که دارای زنگ هشدار نیز هستند ، از مواردی هستند که می توانند تهیه شوند و بهترین هدیه برای پسران هستند.

یک کتاب
پسران 18 ساله عاشق کتابخوانی هستند. می توانید Kindle آمازون را برای خواندن با آنها تهیه کنید. حتی اگر آنها کتابخوان نباشند ، کتابها و مجله هایی وجود دارد که بخشیدن آنها بسیار باحال است. به عنوان مثال ، اگر آنها دانشجوی شهرستانی هستند و نیاز به خوابگاه دارند ، می توانید یک کتاب آشپزی مناسب برای آنها تهیه کنید. یا می توانید چند کتاب سرگرم کننده و سرگرم کننده به آنها بدهید.

محتوای پیشنهادی از سراسر وب
527٪ سود به مدت 3 ماه با استفاده از بورس تحصیلی در دوره نخبگان

527٪ سود به مدت 3 ماه با استفاده از بورس تحصیلی در دوره نخبگان
527٪ سود به مدت 3 ماه با استفاده از بورس تحصیلی در دوره نخبگان

527٪ سود به مدت 3 ماه با استفاده از بورس تحصیلی در دوره نخبگان

یه لباسی بپوش
پسران دوست دارند ظاهر خوبی داشته باشند. اگر می دانید چه لباسی را بخرید ، قطعاً از آن استقبال خواهند کرد. اگر مطمئن نیستید می توانید به آنها سبد خرید بدهید. در غیر این صورت ، اگر اندازه فردی را که می خواهید به او هدیه دهید ، تی شرت و ژاکت انتخاب خوبی است. از دیگر ایده ها می توان به جوراب و لباس زیر اشاره کرد. دستکش ، روسری ، عینک آفتابی و کیف نیز بهترین هدیه برای پسران است و گزینه های مناسبی برای هدیه است.

هدیه برای دانش آموزان
اگر آنها دانشجو هستند و در خوابگاه زندگی می کنند ، هدایای زیادی وجود دارد که می توانید به آنها هدیه دهید در حالی که در خانه نیستند. می توان به دنبال یک چمدان یا کیف بزرگ بود که بتواند تمام وسایل آنها را در آن ذخیره کند.

ایده های دیگر مانند چراغ مطالعه ، بلندگو یا صندلی راحتی نیز می توانند بهترین هدیه برای پسران باشند.

هدیه ای برای ورزش و تناسب اندام
اگر پسران درگیر ورزش و بدن سازی هستند ، هدایای زیادی وجود دارد که می توانید به آنها اهدا کنید. کیف ورزشی ، لباس ورزشی ، چند وزنه ، دمبل یا بند ورزشی نیز می تواند گزینه های خوبی باشد.

13 پیشنهاد جذاب برای خرید هدیه پسرانه



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

مهارت هایی برای ثروتمند شدن,تکنیک هایی برای ثروتمند شدن بیل گیتس

یکی از عادت هایی که باعث خلاق شدن بیل گیتس بود خواب کافی آن بود


اخیراً فهرستی منتشر شده است از 10 عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه 8 مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند.


بیل گیتس با این روش ها ثروتمند شد!!!
تا به حال به این فکر کرده اید که بیل گیتس با ارزش خالص 80 میلیارد دلار چگونه به جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا دست پیدا کرد؟ حضور با محصول درست در مکان درست در آستانه ظهور عصر رایانه های شخصی، به طور قطع نقش بسیار برجسته ای در این زمینه داشته است. اما رویکرد های هوشمندانه ای نسبت به کار و زندگی نیز وجود دارند که در موفقیت گیتس نقش بزرگی ایفا کرده اند و همه ما نیز می توانیم از آنها درس بگیریم.

اخیراً فهرستی منتشر شده است از 10 عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه 8 مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند:

 

  بیشتر بخوانید: زندگی نامه بیل گیتس

 

گیتس همیشه در حال یادگیری است
گیتس به ترک کردن هاروارد معروف است، اما تنها دلیلی که باعث شد هاروارد را ترک کند این بود که او و الن شاهد فرصت محدودی برای راه انداختن شرکت نرم افزاری خودشان بودند. در واقع گیتس عاشق یادگیری است و اغلب در کلاس هایی شرکت می کرد که در آنها ثبت نام نکرده بود. این ویژگی او در جابز نیز وجود داشت. جابز هم از Reed College انصراف داد تا بتواند در کلاس های مورد علاقه اش شرکت کند.

او هر نوع کتابی که فکرش را بکنید می خواند
پدر گیتس در مصاحبه ای گفته بود: «تقریباً هر نوع کتابی توجه او را به خود جلب می کرد؛ دائرة المعارف، علمی تخیلی، هرچه فکرش را بکنید». والدین گیتس از علاقه بسیار فرزندشان به خواندن کتاب به وجد می آمدند، اما باید پای میز شام قانون «مطالعه ممنوع» وضع می کردند. آن عشق به مطالعه هنوز هم در وی ادامه دارد، و گیتس هنوز هر سال فهرستی از کتاب های مورد علاقه اش منتشر می کند. مطالعه عادت فوق العاده ای است که می توانید در خود پرورش دهید. فقط حواستان باشد زمان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

برای دیگران اعتبار قائل می شود
وقتی در مصاحبه ای از گیتس خواسته شد بهترین تصمیم کسب و کاری اش را نام ببرد او گفت: «به نظرم بهترین تصمیم کسب و کاری من واقعاً در انتخاب افراد است. او و الن رابطه پیچیده ای با یکدیگر داشته اند، اما گیتس تا جایی پیش رفت که گفت انتخاب الن به عنوان شریک کاری ام در صدر این فهرست قرار می گیرد. همه ما باید در معرفی و تبلیغ خودمان مهارت داشته باشیم، اما اعتبار بخشیدن به کسانی که با آنها کار می کنید در فرصت مناسب، تصمیم هوشمندانه ای است.

به قضاوت خودش اعتماد دارد
اگر همیشه به توصیه ها و پیش بینی های دیگران گوش دهید می توانید زندگی حرفه ای خوبی برای خود رقم بزنید. اما برای داشتن یک زندگی شغلی عالی مثل گیتس و جابز، باید اول از همه و بیشتر از همه به خودتان گوش دهید؛ حتی اگر کل دنیا بگویند در اشتباه هستید. این همان چیزی است که وقتی گیتس و الن مایکروسافت را به راه انداختند اتفاق افتاد. گیتس در مصاحبه ای گفت: «این شرکت بر اساس ایده دیوانه واری شکل گرفت که هیچ کس دیگری با آن موافق نبود. اینکه چیپ های رایانه ای آنقدر قدرتمند می شوند که رایانه ها و نرم افزار ها به ابزاری روی تمام میزها و در همه خانه ها بدل خواهند شد». همه می گفتند آنها در اشتباه اند. اما گیتس و الن کار خودشان را کردند و باقی قضایا دیگر اهمیتی نداشت.

در قبال پول محافظه کار است
گیتس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ گفت: «می خواستم آنقدر پول در حساب بانکی ام داشته باشم که بتوانم یک سال حقوق شرکت را بدون داشتن کوچکترین درآمدی بپردازم، و تقریباً همیشه هم به این خواسته ام پایبند هستم. ما در حال حاضر چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار داریم که برای سال آینده نیز کفایت می کند». در صورتی که اتفاق ناگواری بیافتد، چقدر پول برای پرداخت حقوق تیم خود کنار گذاشته اید؟

از اشتباهات خود درس می گیرد
او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸، بخشی از موفقیت مایکروسافت را حاصل توانایی خود و تیم رهبری اش در شناسایی زودهنگام اشتباه، و اتخاذ رویکردی متفاوت دانست. او به طور قطع طی این سال ها اشتباهات زیادی مرتکب شده است که می تواند از آنها درس گرفته باشد؛ حتماً شما هم ویندوز ویستا را به خاطر دارید.

خواب کافی دارد
همه ما از اهمیت خواب آگاهی داریم. او به جای گله کردن از کار کردن تا دیرهنگام و کمبود خواب، از ۷ ساعت خواب شبانه خود اطمینان حاصل می کند، چون در غیر این صورت نمی تواند خلاق باشد. این به طور قطع عادت خوبی است و هر کسی می تواند آن را در خود پرورش دهد.

واقعا روی کاری که انجام می دهد تمرکز می کند
تعداد بسیار زیادی از ما به راحتی تمرکز خود را از دست می دهیم و حتی با اینکه می دانیم این کار چقدر ناکارآمد است قربانی انجام چند کار در آن واحد می شویم. گیتس نه تنها در برابر این وسوسه مقاومت می کند، بلکه هنگام کار روی موضوعات مختلف تمرکز بسیار زیادی روی آنها از خود نشان می دهد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/habits-billgates1-rich.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

آموزش کسب درآمد از تلگرام, آموزش درآمدزایی از تلگرام

روشهای کسب درآمد از تلگرام

 

امروزه شاهد افزایش کانال های تلگرامی و گروه ها هستیم. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ادمین این کانال ها چگونه کسب درآمد می کنند. با ما همراه باشید تا برای شما روش های کسب درآمد از طریق شغل ادمینی را توضیح دهیم. در ضمن دقت داشته باشید که این اعداد و ارقام مربوط به امسال هستند و تغییر می کنند.

 

آموزش کسب درآمد ادمین های تلگرام

خود بر و بچه های تلگرام هم شاید فکر نمی کردند که نرم افزاری که برای ارتباطاتان امن و در کَل کَل با دولت روسیه ساختند این چنین تبدیل به نرم افزاری پولساز و اقتصادی در کشور ما شود اما ما از قدیم نشان داده ایم که نبوغ مان در حدی است که حتی رویاهای اجانب هم به ما نمی رسد و هرجا که پول باشد فعل خواستن را حتی با بیش تر از شش زمان فعلی دستور زبان فارسی می توانیم صرف کنیم.

 

زمان چندان زیادی از ارائه قابلیت ساخت کانال توسط تلگرام و کانال داری نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه، این حوزه به یکی از حوزه های پربازده اقتصادی تبدیل شده، اقتصادی که مالیات ندارد، هزینه تولیدش هم پایین است و فقط کافی است راه و رسمش را یاد بگیرید تا وارد این بازار پولساز شوید.

 

درآمد تلگرام با تبلیغات کانال

شاید همه شما با این دست از تبلیغات رو به رو شده باشید یا حتی خودتان خواسته اید که به کانال های مختلف تلگرام تبلیغ بدهید. این کانال ها برای قیمت تبلیغات ساز و کار مشخصی ندارند به همین خاطر قیمت ها در بازار اختلاف زیادی دارد ولی ۳ شاخص کلی وجود دارد که بر مبنای آن ها تبلیغ می گیرند.

 

البته برخی هم برمبنای تعداد روز تبلیغ می گیرند که تعدادشان بسیار نادر است، بعضی ها هم در کنار تعرفه هایشان امتیازات ویژه ای هم به تبلیغ دهنده می دهند از جمله این که تا نیم تا یک ساعت بعد از درج تبلیغشان روی آن پستی نمی گذارند و تخفیفات ویژه برای آن هایی که برای بیش از یک ساعت یا بیش از ۱۰ هزار بازدید تبلیغ می دهند.

 

کم ترین میزان تبلیغ ۲ هزار تومان برای یک هزار بازدید است و بیش ترین میزان، ۱۰ هزار تومان برای هر یک هزار بازدید است. البته یک روش تبلیغات ساعتی هم هست که کم ترین میزانش ساعتی ۶ هزار تومان است و ادمین ها در بیش ترین میزان برای تبلیغات ساعتی ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

 

کسب درآمد از تلگرام,روش های کسب درآمد از تلگرام

ارسال پیام های انبوه تلگرامی توسط نرم افزارهایی انجام می شوند

 

درآمد در تلگرام با افزایش تعداد کاربران کانال

در این روش در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می دهند که تعداد کاربران کانالتان را به صورت تضمینی بالا می برند اما درخصوص این که بمانند یا بروند هیچ گونه تضمینی وجود نداد و همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آن ها ارائه دهید. کانال داران در کمینه دریافت شان به ازای هر یک کاربر ۵۰ هزار تومان مطالبه می کنند و اگر تیغ شان خیلی ببرد، به ازای هر یک هزار بازدید ۳۰۰ هزار تومان پول می گیرند.

 

به این نکته دقت کنید که رقم های پایین کاربرانتان را به شیوه تبادل با سایر کانال های پربازدید و معمولا با پست های فریب دهنده و دروغ به کانال شما می آورند که معمولا چندان هم ماندگار نیستند و سریع با کانالتان خداحافظی می کنند ولی رقم های بالاتر با ارسال پیام انبوه این کار را می کنند و از فریب هم در اکثر موارد خودداری می کنند که همین باعث جذب مخاطبان ماندگارتری می شود.

 

درآمد در تلگرام با خرید و فروش URL

شاید برایتان عجیب باشد اما URLهای خوش دست و قشنگ مثل دامین های اینترنتی در تلگرام خرید و فروش می شود. یعنی آدرس کانال خوب هم مشتری خودش را دارد ولی این یکی ساز و کار مشخصی ندارد. آن طور که فعالان این حوزه به ما گفتند بیش ترین مبلغی که در این زمینه تا به حال رد و بدل شده و علنی هم شده است، مبلغ ۵ میلیون تومان بوده است.

 

درآمد در تلگرام با نرم افزارهای ارسال انبوه

 

اگر دوست ندارید که تبلیغات کانال تان را به دیگران بسپارید و خودتان مستقیم وارد تبلیغات شوید دو راه دارید، یکی این که از طریق پنل های ارسال انبوه پیام ارسال کنید که روش به صرفه ای نیست و خیلی گران تر در می آید یا این که خودتان یک نرم افزار ارسال انبوه تلگرامی بخرید و پیام انبوه ارسال کنید.

 

دقت داشته باشید که این نرم افزارها در اصل یک ربات هستند که برای کار با ان ها باید یک دستگاه رایانه با سخت افزار نسبتا خوب را فقط به این کار اختصاص دهید و در زمان ارسال هم باید رایانه رابه ربات بسپارید و بروید چون اجازه هیچ کار دیگری را به شما نمی دهد.

 

فقط خوب تحقیق کنید. این نرم افزارها گران هستند و علاوه بر گرانی برخی از آن ها مشکلات بسیاری از جمله بلاک کردن خط ها و… دارند که ممکن است شما را به ستوه آورد و اصلا برای مصرفی که شما مد نظرتان است اقتصادی نباشند و هر آن هم ممکن است تلگرام با شناسایی آن ها راه های ارسال پیام را به روی آن ها ببنند، پس بسیار در این زمینه دقت کنید. کم ترین میزان پولی که برای نرم افزارهای ارسال انبوه می گیرند ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شوند که باید خیلی مواظب باشید و از فروشندگان مطمئن بخرید تا خط بلاک شده نخرید.

 

درآمد در تلگرام با نرم افراز تلگرام یاب

یک نرم افزار ساده است که لیست شماره هایتان را واردش می کنید و خط هایی که تلگرام دارد را مشخص می کند، این نرم افزار هم یک ربات است و باید مطابق نرم افزارهای ارسال انبوه یک سیستم رایانه کلا در اختیارش قرار دهید، قیمت این نرم افزار در بازار اکنون بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

 

درآمد در تلگرام با بانک شماره تلگرام

اگر به نرم افزارهای ارسال انبوه تلگرامی شماره هایی که مطمئنید تلگرام دارند را بدهید، این نرم افزارها با سرعت بیش تری کار می کنند پس عده ای هستند که در حال حاضر با دریافت مبلغی این شماره ها را به شما می فروشند.

 

قیمت شماره در پایتخت به صورت منطقه ای، با توجه به کد شماره، با جداسازی ایرانسلی ها، همراه اولی ها، رایتلی ها و مشترکان دائمی و اعتبار بین ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون تومان است.

 

در سایر کلان شهرها هم بسته به تعداد شماره های تلگرامی بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شوند تفکیک هم در این بخش فقط بین همراه اولی های ثابت، همراه اولی های اعتباری و ایرانسلی ها صورت گرفته است. شماره درهم، تلگرامی و غیرتلگرامی هم به ازای هر ۲ میلیون شماره باید ۱ میلیون تومان سرکیسه را شل کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/make2-money2-telegram.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



روش رفع عیب های چرخ خیاطی,نکاتی برای استفاده از چرخ خیاطی

تظیم نبودن درجه كشش نخ باعث پارگی نخ ماسوره می شود

 

کار با چرخ خیاطی کار نسبتا ساده ای است اما نیاز به آموزش و دقت دارد. در زمان خرید چرخ خیاطی معمولا یک دفترچه راهنما ارائه می شود که نحوه کار با دستگاه در آن توضیح داده شده است. در هنگام کار با چرخ خیاطی ممکن است گاها با مشکلاتی مواجه شوید که در این مقاله نکاتی را در مورد عیب یابی و تعمیر چرخ خیاطی برای شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد.

عیوب و "تعمیر چرخ خیاطی":

دوستانی كه خیاطی می کنند احتمال دارد مشكلات زیادی در حین خیاطی كردن برایشان پیش بیاید. یكی از مشكلات رایج است كه سبب سردرگمی و وقفه در كار می شود. در این هفته می خواهیم تعدادی از فنون رفع عیوب معمول چرخ خیاطی را به شما بگوییم.

 

سعی كنید‌ همیشه از نوع نخ مناسب با ماشین دوخت استفاده كنید تا بخیه ها خوب دوخته شود.

 

اگر نخ روی كار جمع شد و بخیه ها شل بود علت آن این است كه نخ روی چرخ سفت شده و نخ ماسوره شل است.


اگر نخ زیر در نوک بخیه ها شل است، دستگاه تنظیم كشش نخ را حركت دهید و امتحان كنید تا دوخت مرتب شود.

 

علت جا افتادن بخیه ها، کندی و کجی سوزن، کلفت بودن نخ نسبت به سوزن، کند یا فرسوده بودن فلاب ماکو، سوزن اشتباه نخ شده است، اشتباه قرار گرفتن جهت سوزن، کوتاهی یا بلندی بیش از حد سوزن می باشد.

 

اگر نخ ماسوره در حین خیاطی پاره شد، درجه كشش نخ تنظیم نیست ممكن است نخ ماسوره از جای خود خارج‌ و به اطراف افتاده و مانع گردش ماسوره در ماكو شود.

 

اگر چرخ در حین كار كردن گیر كرد و حرکت نکرد، علت آن گیر کردن و جمع شدن نخ در ماسوره و پیچیده شدن نخ دور ماکو. البته ممکن است به دلیل اتمام روغن چرخ نیز باشد.

 

چنانچه نخ پاره شود، ممكن است به این دلایل‌ باشد: درجه كشش نخ تنظیم نیست. نوك سوزن كند یا خم شده است. سوزن بیش از حد پایین بسته شده است. سوزن برعكس بسته شده است. نخ قرقره گره دارد یا ضخامت نخ‌ رو و ماسوره متفاوت است.

اما اگر حس كردید بخیه ها نامرتب و بزرگ و كوچک است، نخست گرد و غبار روی كار و ماسوره و ماكو را زدوده سپس ادامه دهید. ممكن است سوزن در جای صحیح خود قرار نگرفته باشد. فنر پایه شل نشده باشد. ممكن است سوزن از جهت اشتباه نخ شده باشد. استاندارد بودن سوزن را چك كنید.

 

اگر دوخت ها کوچک و بزرگ شدند علت های آن عدم تنظیم صحیح سوزن، نخ کردن نادرست سوزن، عدم استفاده از سوزن استاندارد، وجود گرد و غبار بر روی بخش ماکو و ماسوره در چرخ خیاطی و همچنین شل شدن فنر پایه می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

 

علت دوخت نامناسب ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برای مثال اگر دوخت ایجادشده بر روی پارچه باعث ایجاد یک سوراخ بزرگ شود به این معنی است که سوزن مورد استفاده، مناسب این نوع پارچه نیست و برای آن بزرگ است.

 

اگر چرخ در حین كار صدا می كند، ممكن است روغن چرخ تمام شده یا از روغن مانده استفاده شده است.

 

 

اگر چرخ خیاطی شما صداهای غیر معمولی داشت مانند ضربه زدن و یا کوبیدن به این معنی است که چرخ خیاطی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در صورت استفاده مداوم از چرخ خیاطی پرزهایی داخل چرخ خیاطی جمع می‌شود که لازم است با استفاده از قلم‌مو آن‌ها را از بین برد. علاوه بر این چرخ خیاطی باید هر چند مدت یکبار روغن زنی شود. تعمیر و نگهداری مداوم از چرخ خیاطی عمر آن را افزایش می‌دهد.

اگر در موقع دوختن سوزن بشكند ممكن است سوزن در محل خود شل شده باشد یا به چرخ نخورد. از درست بودن محل قرار گرفتن سوزن مطمئن شوید. ممكن است سوزن كج شده باشد. دوباره نخکشی رو و زیر را انجام دهید.

 

این امكان نیز وجود دارد كه اندازه سوزن با ضخامت نخ و پارچه مناسب نباشد.

 

آشنایی با عیوب چرخ خیاطی,چرخ خیاطی

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید

 

 
برای اینكه كار با چرخ خیاطی راحت تر باشد به چند نكته توجه كنید:

 چرخ خیاطی را مکانی قرار دهید كه دارای نور طببعی یا مصنوعی كافی باشد.

 چرخ خیاطی را روی میز بگذارید و از صندلی مناسب برای كار استفاده كنید.

 

 در كنار چرخ خیاطی خود یک سطل مخصوص ریختن ضایعات پارچه و نخ قرار دهید.

 از خم شدن پشت چرخ خیاطی خودداری كنید. سوزن و سنجاق ته گرد را به لب نگذارید. پارچه خیاطی را برای برش زدن بهتر است روی میز پهن كنید و برش بزنید.


 اگر با پارچه سفید كار می كنید بهتر است قبلا دست هایتان را كاملا بشویید و خشک كنید.

 

 بعد از روغن کاری چرخ خیاطی حتما پارچه های بدون استفاده را بدوزید تا روغن ها به آن ها بریزد و پارچه های لباس هایتان کثیف نشوند.


 بعد از هر ساعت كار طولانی کمی نرمش كنید و راه بروید.

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید. بلافاصله بعد از روغن کاری چرخ خیاطی از آن استفاده نکنید.


 اگر دفعه اول است كه از چرخ خیاطی تان استفاده می کنید، بهتر است ابتدا كمی تمرین كنید. برای این كار یک تکه پارچه تهیه كنید كه نه زیاد نازک و نه زیاد كلفت باشد، سپس آن را با مل خیاطی خط كشی كنید و با رنگ مخالف پارچه سعی كنید از روی خطوط بدوزید.

 

در این حالت كیفیت دوخت و درجه دوخت بخیه ها را كاملا تنظیم كنید. حالا بدون استفاده از خط كشی خطوطی متقاطع با خطوط یاد شده بدوزید، سعی كنید خطوط كاملا موازی باشند. حالا می توانید دوخت اولین لباس خود را شروع كنید.

 

متبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tailoring-wheel.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

گچ از زمان کودکی دوست ما بوده است، اما می دانیم، بیشتر لوازم هنری است. این سنگهای کربنات سفید متخلخل می توانند در هنگام مشکلات عادی خانگی که همه ما با آن روبرو هستیم، قادر به شگفتی شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و نه تنها در کارهای روزانه خود به شما کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی نیز خواهد شد.

 

ما قصد داریم تا به شما کمک کنیم و روشهای مختلفی را برای استفاده از گچ برای مقابله با مشکلات رایج در خانه و اطراف خود پیدا کرده ایم. آنها را در زیر بررسی کنید.

 

1. لکه های چربی مزاحم را از بین ببرید.

بیکن، پیتزا، همبرگر، به همان اندازه که همه ما غذاهای مضر روغنی را دوست داریم، وقتی به طور تصادفی آن را روی خودمان می اندازیم، سردرد بزرگی می شود. از بین بردن لکه های چربی از لباس - خواه لباس، یا سفره ی پارچه ای، کاری بسیار خسته کننده است، اما اگر گچ با خود دارید نگران نباشید.

 

به جای اینکه لکه را با دست بشویید و سپس لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید، سعی کنید روی آن را یک تکه گچ بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. گچ اضافی را پاک کنید و سپس سعی کنید موارد کثیف را بشویید. گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد.

 

رفع مشکلات خانگی با گچ, از بین بردن لکه چربی با گچ

گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد

 

2. نقره خود را براق نگه دارید و از سیاه شدن جواهرات خود جلوگیری کنید.

قاشق و ظروف نقره ای به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهند. اما می توانید با قرار دادن مقداری گچ در همان کابینت که در آن مجموعه های کارد و چنگال و ظروف نقره خود را نگه می دارید، می توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. لکه هایی نقره ای به دلیل رطوبت ایجاد می شوند که با وجود گچ جذب می شوند.

 

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات خود می توانید از گچ استفاده کنید. به سادگی یک تکه گچ را در جعبه جواهرات خود و یا کابینت نگه دارید و بگذارید که از اموال گرانبهای شما محافظت کند. در صورت لزوم گچ را جایگزین کنید.

 

کاربردهای گچ,مهارت های استفاده از گچ در خانه

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات و نقره ها می توانید از گچ استفاده کنید

 

3. از کم کاری در کمد لباس جلوگیری کرده و از بوی بد خداحافظی کنید.

وقتی یک کمد بزرگ دارید، و از آن زیاد استفاده نمی کنید و در آن را زیاد باز نمی کنید بوی نم و ناخوشایندی می گیرد. نه تنها کمد بلکه جعبه ها و ... که در آن ها مدت زمان زیادی باز نشده بوی بد می گیرند.

 

برای مقابله با آن، شما به یک متخصص یا چیزهای خیلی فانتزی احتیاج ندارید، فقط به گچ نیاز دارید! از آنجا که از نظر طبیعت بسیار متخلخل است، گچ قادر به جذب هم بو و هم بوی بد است. مقداری گچ را بردارید و آن را در کمد لباس، جعبه ها، اتاق زیر شیروانی یا هر مکان دیگری که در خانه شما بدون استفاده باقی ماده است قرار دهید. تا تاثیر آن را ببینید.

 

از بین بردن کثیفی یقه ها با گچ, تمیز کردن ناخن ها با گچ

برای برطرف کردن بوی ناخوشایند از کمد از گچ استفاده کنید

 

4- از زنگ زدگی وسایل خود جلوگیری کنید.

اکسیداسیون یک فرایند طبیعی است. این ابزار یا هر فلزی باشد، برای این ماده، زنگ زدگی چیزی است که با رسیدن به سطح رطوبت خاصی اتفاق می افتد. با این حال، شما می توانید به سادگی با استفاده از گچ از زنگ زدگی جلوگیری کنید! بعضی از قطعات گچ را در جعبه ابزار خود نگه دارید و بگذارید همه رطوبت موجود در هوا را جذب می کند.

 

نکته اضافی: هنگامی که از یک پیچ گوشتی استفاده می کنید، گچ را بگیرید و آن را روی قسمت کوچک ابزار بمالید. این به شما کمک می کند تا سریعتر پیچ را پیچ کنید و از لغزیدن پیچ گوشتی جلوگیری کنید.

 

نکاتی برای استفاده از گچ,راهنمای استفاده از گچ

برای جلوگیری از زنگ زدگی ابزار مقداری گچ بین آن ها بگذارید

 

5- خانه خود را از آفات محافظت کنید.

مورچه ها عموماً موجوداتی بی ضرر هستند که به تجارت خود توجه می کنند. در واقع، مورچه های سیاه و باغ حتی نیش نمی زنند. با این حال، مورچه هایی که با خانه های شما می آیند می توانند خطرناک باشند زیرا می توانند بیماری ها را انتقال بدهند. اگر به آشپزخانه شما برسند، می توانند غذای شما را آلوده کرده و شما را بیمار کنند.

 

خوشبختانه، مورچه ها از گچ وحشت دارند و اگر در خانه خود مشکلی مورچه ندارید، می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید. شوخی نمی کنیم. گچ را بگیرید و خطوط را در درب، پنجره ها، دریچه های آشپزخانه خود و هر مکان دیگری که فکر می کنید مورچه ها از آنجا می توانند وارد شوند بکشید!

 

 

از بین بردن لکه چربی با گچ, براق کردن نقره با گچ

می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید

 

6. لباس های سفید خود را سفید نگه دارید و از زردی خلاص شوید.

مهم نیست که چقدر لباس های سفید خود را با مواد شوینده ای که ادعا می کنند لباس های خود را مانند برف برای همیشه نگه دارید، بشویید، اما به مرور زمان تمایل به زرد شدن آن دارند. اما زردی هرگز محو نمی شود. راه حل چیست؟ قبل از شستشو، لباس های سفید خود را با گچ مالش دهید.

 

گچ به حفظ رنگ سفیدی و نگه داشتن لباس های سفید شما کمک می کند. این به خلاص شدن از شر زرد ناخواسته کمک می کند و بعد از چند شستشو، زردی را کاملاً از لباس خود محو می کنید. همین کار را می توان برای راحت تمیز کردن کثیفی که در اطراف یقه پیراهن ها جمع می شود، اعمال کرد. اگر لکه ها واقعاً در اطراف یقه بد هستند، مقداری گچ را روی آنها مالش دهید، بگذارید 10 دقیقه در آنجا بنشیند و بعد آن را بشویید.

 

مهارت های استفاده از گچ در خانه,رفع مشکلات خانگی با گچ

برای راحت تمیز کردن کثیفی یقه گچ روی آن بمالید

 

7. لکه ها را به سرعت روی دیوارهای خود حل کنید.

اگر بچه ها یا حیوانات خانگی دارید، می دانید گرفتن لکه ها روی دیوارهای شما بسیار آسان است. و پخت و پز برای مدت زمان طولانی تر لکه های ناخواسته را روی دیوارهای آشپزخانه شما نیز می گذارد، و حتی گاهی اوقات سقف، که تمیز کردن آن بسیار سخت است.

 

به جای اینکه مبلغ زیادی هزینه کنید و دیوارهای خود را مجددا رنگ کنید، این کار را امتحان کنید. یک تکه گچ را که با رنگ دیوارها و سقف های شما مطابقت دارد را بردارید و آن را روی لکه ها مالش دهید. می توانید در دیوار خود گچ را روی ترک های کوچک و ضایعات نیز بمالید و آنها را از بین ببرید.

 

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

امروزه یکی از مناسبت هایی که افراد به فرد مورد علاقه خود کادو می دهند، تولد آن ها است. به طوری که همه به دنبال جدیدترین و بهترین هدایا برای روز تولد فرد دوست داشتنی خود هستند. آیا شما نیز قصد دارید هدیه ای جدید و خاص را برای فرد مورد علاقه خود بخرید؟

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ویستور، آیا نمی دانید سلیقه فرد مورد نظر شما چگونه است؟ ایده برای کادو تولد آیا بودجه شما برای خرید هدیه تولد برای فرد مورد علاقه تان کم است؟ جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا در این متن جدیدترین ایده ها را به شما معرفی می کنیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین هدیه تولد برای طرفداران موزیک

آیا فرد مورد علاقه شما به موزیک علاقه دارد؟ آیا می خواهید هدیه ای متناسب با علایق او تهیه کنید؟ ما به شما موزیک باکس را پیشنهاد می دهیم. زیرا جعبه های موزیکال یکی از جدیدترین هدایایی هستند که افراد به اشخاص مورد علاقه خود هدیه می دهند.

چنان که فرد مورد نظر شما با هر بار که با استفاده از موزیک باکس آهنگ گوش می دهد؛ محبت شما را در روز تولد خود به یاد می آورد. علاوه بر این جالب است بدانید بسیاری از افراد از جعبه های موزیکال جهت تزئین دکوراسیون خود استفاده می کنند. به همین دلیل جز کادوهای پرطرفدار برای تولد محسوب می شود.

هدیه ای کلاسیک اما جدید برای تولد

یکی از هدایایی که از گذشته تاکنون طرفداران بسیاری دارد و از آن به عنوان کادو تولد استفاده می شود؛ گل طبیعی یا گیاهان آپارتمانی و... است. چنان که بسیاری از افراد در منزل یا محل کار خود از انواع مختلفی از گل های طبیعی نگهداری می کنند.

به همین دلیل اگر فرد مورد علاقه شما نیز به گل های طبیعی علاقه دارد؛ بهتر است که یکی از جدیدترین گل های آپارتمانی را در گلدان های زیبا برای تولد او تهیه کنید. در این رابطه باید بدانید ما در ویستور انواع گل طبیعی را در گلدان های فلزی و چوبی را به عنوان کادوی تولد به فروش می رسانیم.

از جمله این هدایا باید به مجموعه گلدان سانسوریا با گلدان پلیمری پایه دار چوبی، پوتوس با گلدان پایه دار فلزی، مجموعه دراسنا با گلدان پلیمری پایه دار چوبی و بسیاری موارد دیگر اشاره شود.

پک میوه خشک، جدیدترین هدیه تولد رژیمی

آیا فرد مورد علاقه شما شخصی سخت پسند است؟ آیا نمی دانید چه هدیه ای او را خوشحال می کند؟ آیا شخص مورد نظر شما رژیم غذایی به خصوصی دارد؟ هیچ جای نگرانی نیست. زیرا یکی از جدیدترین هدایای تولد که به بازار عرضه می شود، پک میوه خشک است.

به طوری که با تهیه این پک علاوه بر پرداخت هزینه مناسب برای خرید کادو تولد فرد مورد علاقه خود، لبخند رضایت او را دریافت خواهید کرد. زیرا متوجه می شود که سلامتی او برای شما حائز اهمیت است و دریافت این حس برای همه مردم امری خوشایند محسوب می شود.

ماگ سخنگو، مدرن ترین و خاص ترین کادو تولد

اگر فرد مورد نظر شما به وسایل جدید و خاص علاقه دارد؛ بهتر است برای تولد او یک ماگ سخنگو تهیه کنید. این هدیه علاوه بر اینکه بسیار پرکاربرد است، موج صدای شما را نیز به همراه دارد. به طوری که فرد مورد علاقه شما با دریافت این ماگ سخنگو با هر بار استفاده از آن، اگر گیرنده موجود روی ماگ را اسکن کند، صدای شما را خواهد شنید.

به این شکل هرگز محبت شما را در روز تولدش فراموش نمی کند و با شنیدن صدای شما در زمان هایی که خسته است، احساس قوت قلب به او دست می دهد.

با خرید هدیه تولد در هر لحظه کنار فرد مورد علاقه خود باشید

اگر می خواهید در هر لحظه و ثانیه در کنار فرد مورد علاقه خود باشید و او هیچوقت احساس تنهایی نکند؛ برای تولدش یک ساعت هوشمند بخرید. به طوری که او با هر بار نگاه به ساعت خود شما را به خاطر خواهد آورد و در تمام لحظه های خود به شما فکر می کند.

علاوه بر اینکه این کادو تولد بسیار کاربردی است و فرد مورد علاقه شما در تمام روزهای زندگی خود از آن استفاده می کند. زیرا انواع ساعت های هوشند با استایل های مختلف ست می شود. همچنین نسبت به عدم تناسب آن با سلیقه فرد مورد نظرتان نباید نگران باشید؛ زیرا ساعت های هوشمند از جمله پرطرفدارترین انواع ساعت محسوب می شوند.

خرید اینترنتی کادو تولد جدید را با ویستور تجربه کنید

پس از اینکه با چند مدل از جدیدترین کادوهای تولد برای فرد مورد علاقه خود در این مقاله آشنا شدید؛ شاید به فکر خرید آسان آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که از صفحه هدیه تولد ویستور بازدید کرده و بهترین و مدرن ترین هدایا را برای فرد مورد نظرتان بخرید



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

کارایی سس مایونز, کاربرد سس مایونز در خانه داری

کاربردهای سس مایونز که تا به حال نمی دانستید

 

کاربردهای سس مایونز که تا به حال نمی دانستید

سس مایونز از چاشنی های معروفی است که همه جای دنیا استفاده می شود. از سس مایونز می شود علاوه بر مصرف خوراکی در بهداشت و برخی موارد خانگی هم استفاده کرد که در ادامه با کاربردهای آن آشنا می شوید.

 

  بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس مایونز

 

مراقبت از ناخن

اگر ناخن ها خشک و شکننده شده اند بهترین کار این است که از سس مایونز برای مراقبت از ناخن ها استفاده کنید. انگشت ها را به مدت ۵ دقیقه داخل سس مایونز قرار دهید. سپس دست ها را بشوئید. مایونز ناخن ها را محکم تر و سالم تر می کند.

 

کاربردهای سس مایونز,کاربردهای جالب سس مایونز

مایونز ناخن ها را محکم تر و سالم تر می کند

 

رطوبت رسانی به پوست

برای تغذیه پوست خشک کمی روغن زیتون داخل سس مایونز بریزید و به قسمت های خشک پوست بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه با دستمال مرطوب پاک کنید. روغن و سرکه موجود در سس مایونز پوست را مرطوب و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.

 

نکته هایی برای استفاده از سس مایونز, نحوه استفاده از سس مایونز

روغن و سرکه موجود در سس مایونز پوست را مرطوب و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند


درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی مقداری سس مایونز به پوست بزنید. سس مایونز قرمزی و درد سوختگی را از بین می برد و پوست را مرطوب نگه می دارد. سرکه هم مثل یک بی حس کننده طبیعی عمل می کند.


جدا کردن آدامس

اگر می خواهید آدامس چسبیده به فرش یا موها را جدا کنید کمی سس مایونز به آدامس بزنید و به شکل گلوله دربیاورید. روغن سس حالت چسبندگی آدامس را از بین می برد و به راحتی می توان آن را از فرش یا موها جدا کرد.

 

استفاده های متفاوت از سس مایونز,استفاده های مختلف از سس مایونز

روغن سس مایونز حالت چسبندگی آدامس را از بین می برد

 

نرم کننده مو

اگر موهای خشک و شکننده ای دارید درمان آن سس مایونز است. به جای نرم کننده از سس مایونز استفاده کنید. زرده تخم مرغ موجود در سس مایونز حاوی لسیتین است و به رشد موها کمک می کند و سرکه پوست سر را لایه برداری می کند در نتیجه موهای سالم و براقی خواهید داشت.

سس مایونز درمان طبیعی شپش نیز هست. روی موها سس مایونز بزنید و با کلاه بپوشانید. بعد از ۸ ساعت موها را با شامپو بشوئید. روغن سس مایونز مثل چسب عمل می کند و باعث خفگی شپش ها می شود.

 

 

کاربرد سس مایونز در خانه داری, کاربرد سس مایونز در زیبایی

اگر موهای خشک و شکننده ای دارید درمان آن سس مایونز است

 

پاک کردن مداد شمعی

برای تمیز کردن نقاشی های کودک روی دیوار با اسفنج مقداری سس مایونز روی دیوار بمالید بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه با دستمال تمیز پاک کنید.


براق کردن نقره

فقط کافی است با دستمال مقداری سس مایونز روی ظروف بمالید. خاصیت اسیدی لیمو لکه ها را از بین می برد و روغن آن را براق می کند.

 

 

کاربردهای جالب سس مایونز,کارایی سس مایونز

خاصیت اسیدی لیموی سس مایونز لکه ها را از بین می برد و روغن آن را براق می کند

 

پاک کردن برچسب

برای جدا کردن برچسب ها از روی ظروف ابتدا تا جایی که می توانید برچسب را از ظرف جدا کنید سپس مقدار کمی سس مایونز روی آن بزنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برچسب را به راحتی جدا کنید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/different2-uses2-mayonnaise.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

مناسب ترین خمیر دندان, خصوصیات خمیردندان مناسب

توصیه می شود برچسب خمیر دندان‌ها را پیش از خرید به دقت بررسی کنید

 

انتخاب محصولات بهداشتی مانند استفاده درست آن اهمیت دارد. خمیر دندان محصولی است که خانواده ها به صورت دسته جمعی از آن استفاده می کنند بنابراین باید در انتخاب آن دقت بیشتری کرد. مولفه های انتخاب مناسب ترین خمیردندان با توجه به نیازها واولویت های فردی به قرار زیر است.

 

ویژگی های خمیر دندان مناسب چیست؟

فلوراید خمیر دندان

فلوراید، یک ماده معدنی طبیعی است که از مینای دندان محافظت و با پوسیدگی دندان مبارزه می کند. کارشناسان فلوراید موجود در خمیر دندان و آب آشامیدنی را به عنوان درمانی ایمن و موثر شناخته‌ اند و انجمن دندان پزشکی آمریکا (ADA) این ماده را جزئی ضروری در خمیردندان می داند.

 

سطح سایشی خمیر دندان (RDA)

خمیر دندان حاوی مواد ساینده‌ برای تمیز و سفید کردن دندان هاست. سطح سایش خمیر دندان که به عنوان RDA شناخته می شود در محصولات مختلف، متفاوت است. محصولات دندانی باید ۲۵۰RDA یا کمتر از آن داشته باشند چرا که سطوح بالاتر می تواند به دندان ها آسیب بزند و ایمن نیست.

 

نکته: افرادی که به طور مکرر به زخم ها و آفت های دهانی مبتلا می شوند، بهتر است از مصرف محصولاتی که حاوی SLS هستند، اجتناب کنند چرا که برخی تحقیقات نشان می دهد این ماده، خطر زخم های دهانی را افزایش می دهد.

 

توجه به کنترل جرم دندان ها

لایه ای از باکتری ها که پلاک نامیده می شود پیش و پس از مسواک زدن، سطح دندان ها را می پوشاند. هنگامی که این پلاک سخت شود به جرم روی دندان تبدیل می شود. جرم زدایی دندان ها دشوار است، این جرم بیماری های لثه ای ایجاد می کند. خمیردندان های حاوی مواد شیمیایی مانند«پیروفسفات» و «روی سیترات»از تجمع بیشتر جرم جلوگیری می کنند.

 

سفیدکنندگی خمیر دندان

بسیاری از افراد خواهان لبخندی درخشان تر هستند و خمیر دندان های سفیدکننده می تواند انتخابی موثر و مناسب برای داشتن دندان های سفید باشد. این محصولات حاوی مواد ساینده ای هستند که دندان ها را صیقل می دهند و لکه ها را از سطح دندان ها می زدایند.

 

برچسب خمیر دندان

 

توصیه می شود برچسب خمیر دندان ها را پیش از خرید به دقت بررسی کنید، برخی از این محصولات برای کودکان مناسب نیست. تولیدکنندگان باید وجود هر گونه طعم دهنده یا شیرین کننده در خمیر دندان ها را در برچسب های این کالا، اطلاع رسانی کنند.

 

گزینه های طبیعی

مواد طبیعی حاوی مواد ساینده مانند جوش شیرین (بی کربنات سدیم) می‌تواند جایگزین مواد شیمیایی باشد. جوش شیرین علاوه بر خاصیت سایندگی در رفع لکه‌های دندانی نیز موثر است.

 

اجتناب از خمیر دندان های شیرین

شکر به پوسیدگی دندان کمک می کند و به همین دلیل، استفاده از خمیر دندان های حاوی شکر توصیه نمی شود. به ویژه برخی خمیر دندان های کودکان برای خوش طعم تر شدن حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. به گزارش سایت مدیکال نیوز تودی، بهتر است افرادی که دندان های حساسی دارند از خمیر دندان های سفید کننده حاوی مواد شیمیایی استفاده نکنند زیرا این نوع خمیر دندان ها می تواند حساسیت را بیشتر کند.

 

مواد تشکیل دهنده متداول در خمیر دندان‌ها عبارت اند از: ساخارین (نوعی شیرین کننده)، کربنات کلسیم و سیلیکات که ماده ساینده هستند، گلیسرول که به خمیردندان قوام ژل مانند می دهد و سولفات لاریل سدیم (SLS) ماده شوینده ای که باعث کف کردن خمیر دندان می شود.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/proper2-toothpaste-features1.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

روش هایی برای نگهداری از کفش, مهارت هایی برای نگهداری از کفش

روزنامه های مرطوب باعث گشاد شدن کفش های تنگ می شود

 

 برای آن که کفش های خود را در برابر آب مقاوم کنید، تنها به یک سشوار و موم زنبور عسل نیاز دارید موم را روی تمام نقاط کفش خود بمالید سپس سشوار را روی آن بگیرید؛ تاجایی که موم کامل آب شود.

 

 با قرار دادن چای کیسه ای در کفش ها بوی بد آن ها را از بین ببرید اگر در کفش هایتان رطوبت نیز وجود دارد، ترکیبی از برنج و جوش شیرین را درون آن ها قرار داده و بگذارید ترکیب چند روز در کفش بماند.

 

 

 

 اگر کفش های جدیدی که به تازگی خریده اید، پای شما را اذیت می کنند، تا آن جا که می توانید درون آن ها را با روزنامه مرطوب پر کنید بگذارید کفش ها خشک شوند و سپس روزنامه ها را در بیاورید.

l

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-keeping2-shoes.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

دختران نوجوان علاقه زیادی به زینت‌آلاتی با طرح‌های خلاقانه نشانه می‌دهند. در حال ‌حاضر گوشواره‌های ریز و ظریف طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند. احتمالا هر دختر نوجوانی دلش می‌خواهد یک ‌جفت از آنها را داشته باشد. به‌جز این گوشواره‌ها، گوشواره دست‌ساز هم طرف‌دار زیادی دارد. خرید هدیه تولد برای دختر 12 ساله می‌توانید خودتان برپایی آنها را یاد بگیرید یا از بازار (و به‌شکل آنلاین) جاسازی کنید و به عنوان کادو برای نوجوان دختر گزینش کنید.

مشاهده جدیدترین گوشواره‌های دخترانه
حتما بخوانید: چطور زیورآلات پسندیده انتخاب کنیم؟
۳. چراغ‌خواب سه‌بعدی
کادو برای نوجوان دختر - چراغ‌خواب

چراغ‌های فانتزی سه‌بعدی، به‌خصوص آنهایی که به‌شکل ماه و سیارات‌اند، در بین نوجوانان بسیار محبوب‌اند. یک ماه روشن را به دختر نوجوان خود هدیه بدهید تا برق نشاط را در چشم‌هایش ببینید.

مشاهده دقیق‌تر انواع چراغ خواب سه بعدی
۴. شمع‌های سفارشی؛ رهنمود جالب کادو برای نوجوان دختر
کادو برای نوجوان دختر - شمع سفارشی

شمع علاوه‌ بر زیبایی خاصی که دارد، آرامش‌بخش هم هست. در ضمن اگر طرحی خلاقانه داشته باشد، حتی هنگامی که خاموش است، جلوه زیبایی به پیرامون می‌دهد. شمعی سفارشی با طرح‌ موردعلاقه دختر نوجوانتان یا با حروف اسمش صحیح کنید و به او هدیه بدهید. درست‌کردن شمع بسیار راحت است؛ ولی اگر موقعیتش برایتان فراهم نیست، به افرادی ‌که کارهای هنری انجام می‌دهند، سفارش بدهید. مدل دیگر شمع را در پایین می‌بینید:

پرفروش‌ترین نمونه‌های شمع را ببینید
کادو برای نوجوان دختر - شمع با حروف لاتین

۵. قاب گوشی؛ توصیه ارزشمند کادو برای نوجوان دختر
اینستاگرام
@chetormedia
صفحه جدید ما را پیگیری کنید
کادو برای نوجوان دختر - قاب گوشی

دختران نوجوان معمولا عاشق کاورهای فانتزی و پرزرق‌وبرق برای گوشی هوشمندشان هستند؛ پس کاورهای اکلیلی یا کاورهایی با رنگ‌های دلشاد و طرح‌های دخترانه به عنوان کادو برای نوجوان دختر بسیار ارزشمند است. با این حال در گزینش طرح کاور بهتر است حتما سلیقه او را در نظر بگیرید.

جدیدترین کاورهای گوشی موبایل را ببینید
۶. اسپیکر ضدآب؛ توصیه فوق العاده کادو برای نوجوان دختر
کادو برای نوجوان دختر - اسپیکر ضدآب

کدام دختر نوجوانی است که عاشق موسیقی نباشد؟ اسپیکر ضدآب بلوتوث‌دار هدیه‌ای فوق‌العاده برای دختران نوجوان است. آنها می‌توانند فهرستی از آهنگ‌های موردعلاقه‌شان را در آن اندوخته کنند و حتی در استخر به این آهنگ‌ها گوش بدهند!

محبوب‌ترین اسپیکرها را ببینید
۷. صابون‌های دست‌ساز
کادو برای نوجوان دختر - صابون دست‌ساز

درست‌کردن صابون شغل سختی نیست. می‌توانید با ترکیبات گوناگون صابون‌های متنوع و زیبایی درست کنید و به دختر نوجوانتان هدیه بدهید. می‌توانید صابون را با رنگ و رایحه موردعلاقه خودش طراحی کنید. حتما از داشتن صابون سفارشی خوش‌حال می‌شود.

حتما بخوانید: ۲۱ ایده برای ساخت صابون در منزل با روش‌های ساده ولی خلاقانه
۸. مجموعه‌ای از کاکتوس‌ها
کادو برای نوجوان دختر - مجموعه کاکتوس

مجموعه‌ای از چند کاکتوس مختلف هدیه‌ای قشنگ و دوست‌داشتنی برای دختران نوجوان است. البته باید مراقب باشید و به او آموزش بدهید که چطور با کاکتوس‌ها‌ رفتار کند و دستش را به تیغ‌ها نزند. خواه چیزی از باغبانی سرش بشود یا نه، عاشق این کاکتوس‌های کوچولو خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نمونه هایی از جدیدترین مدل جاکلیدی

 

مدل جاکلیدی,عکس جاکلیدی چوبی
جاکلیدی چوبی,جا کلیدی چوبی

جاکلیدی چوبی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

جا کلیدی چوبی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

جاکلیدی دیواری با خمیر چینی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

طرح

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/model1-keyring1.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نمونه هایی از جدیدترین مدل جاکلیدی

 

مدل جاکلیدی,عکس جاکلیدی چوبی
جاکلیدی چوبی,جا کلیدی چوبی

جاکلیدی چوبی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

جا کلیدی چوبی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

جاکلیدی دیواری با خمیر چینی

 

مدل جاکلیدی های چوبی,جدیدترین مدل جاکلیدی
مدل جاکلیدی جدید,مدل جاکلیدی دیواری

طرح

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/model1-keyring1.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 ایده هایی برای پوشیدن پلیور صورتی, تکنیک های پوشیدن پلیور صورتی

ست های زیبا با پلیور صورتی

 

صورتی رنگی است که بیشتر ما را یاد فصل بهار می اندازد، فصل بازشدن شکوفه های گیلاس که به این رنگ هستند، اما نگران نباشید چرا که این رنگ می تواند زیبایی خود را در فصل سرد پاییز نیز حفظ کند و به همان اندازه که در فصل بهار زیباست در پاییز نیز زیبا باشد.

رنگ صورتی برای آقایان نیز مناسب است.

برای آقایان استفاده از رنگ صورتی به خصوص در کت و پالتو پیراهن یا پلیور توصیه می‌شود.

ترکیب این رنگ با رنگ های سورمه ای، مشکی، سبز زیتونی یا صدری، طوسی و خاکی در لباس مردانه جذاب است.

در خرید لباس مردانه دقت کنید که لباس‌هایی با جزئیات و خرج کار صورتی برای مراسم رسمی و شیک مناسبند.

استفاده از کفش، کیف، کت و شلوار، دستمال گردن و کروات صورتی برای آقایان در کنار رنگ هایی که بالاتر به آن اشاره شد مناسب است.

همچنین استفاده از آن در قسمتی از پارچه‌های طرحدار مانند چهارخانه و راه‌ راه که بخشی از آن صورتی است مناسب است.

 

پوشیدن پلیور صورتی,نکاتی برای پوشیدن پلیور صورتی

ست کردن لباس صورتی برای آقایان

 

پلیور صورتی با شلوار راسته و کیف و کفش سفید یا آبی

اگر دنبال ست زیبایی با پلیور صورتی هستید این ترکیب مناسبی برای شما است، ست پلیور صورتی با شلوار جین راسته و کیف و کفش سفید یا آبی استایلی فوق العاده زیبا و زمستانی به شما خواهد بخشید.

 

ترکیبات مناسب پلیور صورتی, رنگ های مناسب با پلیور صورتی

پلیور صورتی با شلوار راسته و کیف و کفش سفید یا آبی

 

رنگ قهوه ای در کنار رنگ پلیور صورتی زیبا می شوند

رنگ های قهوه ای تیره همانند فندقی در کنار انواع پلیورهای صورتی زیبا و مناسب فصل پاییز خواهند بود. رنگ های قهوه ای و قرمز کم رنگ مکمل رنگ صورتی هستند و ترکیبی گرم ایجاد می کنند. می توانید برای شیک تر شدن کمی از رنگ های طلایی و برنز هم استفاده کنید. رنگ صورتی می تواند زیبایی خود را در فصل سرد پاییز هم حفظ کند.

 

رنگ ها مکمل رنگ صورتی,نحوه پوشیدن لباس صورتی پر رنگ

پلیور صورتی با کیف و کفش قهوه ای

 

پلیور صورتی با شلوار سفید

رنگ صورتی و سفید بسیار با هم همخوانی دارند و اگر با هم ترکیب شوند استایل جذابی به شما می دهند، پلیور صورتی با شلوار سفید می توانند گزینه خوبی برای ست شدن با کیف و نیم بوت قهوه ای باشند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/wear2-purple2-pink1.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 پارچه های مناسب لباس های گرم, مدل لباس های گرم پاییزی

پارچه های طرح دار زمستانی

 

هوا رو به سردی است و چاره ای جز انتخاب لباس‌های گرم و مناسب فصل سرد نداریم ولی هنوز می توانیم لباس‌های رنگی و زیبا به تن کنیم، با اندکی تفاوت در طرح ها و رنگ های پارچه هایی که انتخاب می کنیم می توانیم لباس‌های پاییزی و زمستانه زیباتری بپوشیم.

در صورتیکه میخواهید برای فصل سرد سال، لباس های جدید و زیبا بخرید یا پارچه ای بخرید و لباس بدوزید بهتر است طرح های مناسب فصول سرد را بشناسید. با ما همراه باشید تا بهترین طرح های مناسب با فصل سرد را به شما معرفی کنیم.

 

اگر پارچه هایی که لمس می کنید کمی حالت گره دار داشتند، برای پاییز و زمستان مناسبند. زیرا تار و پود این پارچه ها زیاد به هم فشرده نیست و منافذی که در بین آن ها وجود دارد مانند عایق عمل می کند. مرغوب ترین نوع این پارچه ها معمولا پشمی هستند و برای مانتوها و کت های پاییزی و زمستانی گزینه های مناسبی هستند.

 

پارچه خزی

امروزه کاربرد پارچه های خز در دوخت پالتو و مانتو و خیاطی بسیار باب شده و در لباس های زمستانی بسیار دیده می شود و با انتخاب رنگ و طرح مناسب می توانید لباس زمستانی شیک و طبق مد داشته باشید.

 

پارچه های مناسب لباس های گرم,پارچه های خزدار مناسب پاییز و زمستان

پارچه های خزدار مخصوص لباس های فصل های سرد

 

طرح پوست حیوانات

طرح پوست حیوانات یکی از طرح هایی است که در فصل های پاییز و زمستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید لباسی با طرحی از رنگ های تیره یا خنثی بپوشید، این طرح گزینه خوبی خواهد بود. طرح پوست حیوانات معمولا حالت مجلل تری نسبت به طرح های دیگر دارد و جذابیت بیشتری به شما می بخشد.

 

این طرح ها می تواند شامل پوست پلنگی یا پوست ماری و ... باشد.

 

طرح هایی چون پلنگی درست به لباس‌ هایی که پشمی و ضخیم باشند می ‌آید. شاید بگویید این طرح ها را در لباس‌ های دیگری هم دیده اید ولی صادقانه بگویم که این مدل لباس‌ ها بیشتر از آنچه فکرش را بکنید با فصل زمستان هم خوانی دارند. همین نقش‌ ها در لباس‌های ساده و نازک در فصول گرم می‌توانند تداعی‌ کننده یک تیپ جلف و ناهماهنگ باشند ولی در زمستان یک تیپ موقرانه به شما عرضه می کند.

 

مهارت های انتخاب لباس گرم پاییزی, انتخاب لباس با طرح پوست حیوان

طرح های پوستی مناسب ترین طرح برای لباس های پاییزی و زمستانی است

 

مخمل

پارچه مخمل از پرکاربردترین پارچه های زمستانی است که هر فرد با هر سلیقه ای می تواند لباس مورد نظر خود را با این پارچه داشته باشد. در زمستان بهتر است از پارچه های مخمل طرح دار تیره استفاده کنید.

 

انتخاب لباس گرم پاییزی, انتخاب لباس مخمل برای پاییز

پارچه مخمل از پرکاربردترین پارچه های زمستانی است

 

لباس های شطرنجی 

طرح های شطرنجی (چهارخانه) هیچوقت محبوبیت خود را از دست نمی دهند. در پاییز و زمستان می توانید یا یک قسمت از لباس ها را در طرح چهارخانه انتخاب کنید مثلا دامن یا کت شطرنجی و یا این که یکدست شوید و یک پیراهن سر تا پا چهارخانه بپوشید. رنگ لباسى كه با طرح چهارخانه تان ست مى كنيد بهتر است تک رنگ باشد. رنگ های قهوه اى، خاکستری، قرمز و سبز و سورمه ای و مشکی بهترین رنگ های مناسب فصل سرد سال هستند.

 

انتخاب لباس گرم پاییزی,انتخاب لباس چهارخانه برای پاییز

در پاییز و زمستان می توانید یا یک قسمت از لباس ها را در طرح چهارخانه انتخاب کنید

 

 

طرح راه راه

مد و زیبایی در صدر پارچه طرح دار، طرح راه راه را داریم که تقریبا برای تمام فصول قابل استفاده است. 

 

در میان بسیاری از طرح های چاپی لباس های پاییزه، لباس های راه راه از محبوبیت ویژه برخوردارند. پیراهن، لباس و یا ژاکت راه راه یک ظاهر راحت و بانشاط روزانه برای فرد می ‌سازند و می ‌توان این استایل را برای مدرسه، محل کار و یا حتی یک خرید ساده به تن کرد

 

اگر می خواهید از این طرح برای فصل پاییز استفاده کنید طرحی را انتخاب کنید که راه راه آن در رنگ های گرم و تیره نظیر مشکی، قهوه ای یا آلویی در کنار سفید باشد. طرح راه راه یکی از ساده ترین طرح ها برای ترکیب کردن با رنگ های متنوع و حتی با طرح دار دیگر است.

 

پارچه هایی مثل فاستونی راه راه و کتان راه راه مناسب لباس هایی.برای فصول سردتر و استایل های رسمی تر و کمی روتین تر می باشد.

 

لباس گرم طرح دار,مدل لباس راه راه

طرح های چاپی لباس های پاییزه، لباس های راه راه از محبوبیت ویژه برخوردارند

 

چرم برای پاییز

پاییز مناسب ‌ترین زمان ممکن برای پوشیدن کت های چرمی است. در این فصل هوا مناسب بوده و هر کس بنا به سلیقه خود می تواند چرم مورد علاقه‌اش را به تن کند. اگر اعتماد به نفس کافی دارید، شلوار چرمی را امتحان کنید؛ اما مراقب باشید هرگز دو آیتم چرم را روی هم نپوشید.

منبع:
https://www.beytoote.com/mode/mode/design1-warm1-clothing2-fabrics.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی
شامپو بدن طبیعی

ساخت شامپو بدن طبیعی‎

 

شامپو بدن طبیعی که ازآن صحبت می کنیم، حاوی اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون، عصاره استوقودوس، عصاره بابونه، عسل خام و مواد طبیعی دیگر ساخته می شود و درآن خبری از ترکیبات شیمیایی نیست. شما می توانید به راحتی این شامپو را در خانه بسازید.در شامپوهای موجود دربازار، مقدار بسیاری مواد شیمیایی وجود دارد اما در شامپو بدن طبیعی، اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون ساخته می شود. در ادامه مواد مغذی برای ساخت شامپو بدن طبیعی معرفی می شود:

  

عصاره استوقودوس: به دلیل داشتن مزایای بسیار برای پوست، گزینه ای مناسب در تهیه شامپو بدن طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی دارد. در حقیقت، استوقودوس توانایی نفوذ به تمامی منافذ بدن برای از بین بردن باکتری ها را دارد.

 

عصاره بابونه: این عصاره برای پوست بی ضرر است و می تواند تحریکات پوست را کاهش دهد. به علاوه، دارای برخی خواص درمانی منحصر به فرد است؛ برای مثال، بابونه خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. علاوه بر این موارد، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و همچنین عطر ملایم و دلنشینی دارد.

 

اسانس شمعدانی عطری: این اسانس، عالی ترین گزینه برای تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون های بدن موثر است.

 

عسل خام: علاوه بر ضد باکتریایی بودنش می تواند درخششی مثل افراد جوان و شاداب به شما هدیه بدهد. افزودن این ماده به اجزای تشکیل دهنده، می تواند چهره شما را زیبا کند.( عسل خام منحصر به فرد ترین مایع شیرینی است که زنبورها از شهد فشرده گل ها تولید می کنند. عسل خام واقعی از کندو می آید و یک اَبَر خوراکی قدرتمند شیرین کننده است که توسط یکی از شگفت انگیزترین موجودات کره زمین یعنی زنبور عسل درست می شود. به هیچ وجه حرارت ندیده و پاستوریزه و فراوری نشده است.)

 

ویتامین E: این ویتامین از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن ممانعت می کند. همچنین می تواند علایم پیری از جمله چروک های پوست را کاهش دهد.

 

اسانس جوجوبا: علاوه بر مقابله با آکنه، این ماده ارزشمند می تواند به کنترل التهاب و قرمزی پوست کمک کند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/natural7-body-shampoo.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

شناخت نشانه های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است‎

 

شناخت نشانه های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود. مثلا عطرها اگر تاریخشان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود.

 

«از کجا متوجه زمان انقضای یک لوازم آرایش شویم؟» این سوالی است که خیلی از خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی دارند.برچسب شبنم تا حدودی کمک کرده زمان تولید و انقضای محصولات و قاچاق بودن یا نبودن آن مشخص باشد اما هنوز هم خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی برچسب شبنم ندارند.

 

گاهی نیز برچسب روی بسته‌بندی لوازم آرایش زده می‌شود و اگر جعبه را دور بیندازید و زمانی از مصرف ماده آرایشی بگذرد دیگر نمی‌توانید متوجه زمان تولید یا انقضای محصول شوید.

 

روی بسته‌بندی اصلی لوازم آرایش هیچ توضیحی در مورد تاریخ تولید و انقضا داده نشده و تنها علامتی که بسیاری از افراد حتی متوجه آن هم نمی‌شوند، کاسه‌ای است که روی آن عددی قید شده و نشان می‌دهد بعد از باز کردن در محصول تا چند ماه بعد می‌توانید محصول را همچنان استفاده کنید اما آیا واقعا به خاطر دارید کرم ضدآفتاب یا رژ لبتان را کی خریده بودید و چند ماه از زمان مصرف آن گذشته است؟

 

در این مطلب ابتدا اشاره به مدت زمانی داریم که هر یک از محصولات را طی آن مدت باید مصرف کنید و از آنجا که به هر حال مشخص نیست چه فاصله زمانی بین تولید و باز شدن در محصول آرایشی بوده، به علائمی اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها متوجه فساد لوازم آرایش می‌شوید.

 

طول عمر لوازم آرایش تقریبا چقدر است؟ 

*ژل دوش و شامپو: ۲ تا ۳ سال 

*لوسیون بدن: ۹ تا ۱۲ ماه 

*کرم صورت: کاسه‌ای ۹ ماه، بطری‌های پمپی یا تیوپی ۱۲ ماه 

*لاک ناخن: ۱ تا ۲ سال 

*ریمل مژه و ابرو: ۳ ماه 

*پوشاننده سیاهی دور چشم: ۳ تا ۶ ماه 

*کرم روز، شب: ۶ تا ۹ ماه 

*پاک‌کننده آرایش چشم، صورت: ۶ تا ۹ ماه 

*اسکراب و لایه‌بردارها: ۶ تا ۹ ماه 

*ماسک مرطوب‌کننده، پاک‌کننده: ۶ تا ۹ ماه 

*کرم ضدقرمزی: ۸ ماه 

*کرم‌پودر: ۹ ماه 

*لوسیون بدن: ۱۲ ماه 

*رژگونه: ۲ تا ۳ سال 

*سایه چشم: ۲ تا ۳ سال 

*پنکک: ۳-۲ سال 

*مداد چشم: ۲ سال 

*مداد ابرو: ۲ سال 

*رژ و مداد لب: ۲ سال

 

متخصصان در رابطه با کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌کنند بعد از پایان فصل گرم سال، آن را دور بیندازید زیرا معمولا در زمستان افراد به ندرت از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و ترکیبات موثر کرم در پیشگیری از آسیب‌رسانی اشعه‌های ماورای‌بنفش خورشید به پوست تا سال بعد موثر باقی نمی‌مانند. پس کرم ضدآفتاب را باید سالانه تعویض کرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/know7-expire-cosmetics.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ترکیبات رژ لب

رژ لب حاوی ماده نگهدارنده آرایشی و سرطان‌زایی به نام پرماندئید است‎

 

به گفته محققان مصرف طولانی مدت لوازم آرایشی و به خواب رفتن با آن موجب بروز عواقب هولناکی در بدن خانم‌ها می‌شود.

 

بسیاری از خانم‌ها از انواع و اقسام لوازم آرایشی استفاده می‌کنند اما لازم است بانوان بدانند که ماندن طولانی مدت لوازم آرایشی روی پوست می‌تواند سلامت آنها را به  خطر بیاندازد.

 

یکی از لوازم آرایشی پر مصرف که امکان ورود مضرات آن به داخل بدن خانم‌ ها وجود دارد، رژلب است.

 

بسیاری از لوازم آرایشی حاوی سرب هستند و وجود این ماده به داخل بدن می‌تواند به سیستم عصبی و هورمونی خانم‌ها آسیب برساند و خشکی و ترک خوردگی لب‌ها را به دنبال داشته باشد.

 

مواد مضر موجود در این مواد آرایشی در طولانی مدت خطر بروز سرطان را به دنبال دارد؛ همچنین ممکن است پوست لب پس از سال‌ها تغییر رنگ پیدا کند و سلول‌های رنگ دانه‌ای آسیب ببینند.

 

 

مواد خطرناک تشکیل دهنده رژلب

رژ لب حاوی ماده نگهدارنده آرایشی و سرطان‌زایی به نام پرماندئید است، همچنین کارابن و روغن‌های معدنی که منجر به  بسته شدن منافذ پوست می‌شود در بسیاری از این لوازم آرایشی مورد استفاده  قرار می‌گیرند.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/ingredients7-make-lipstick.html



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد