نوشته شده توسط : نازی

برنامه های محافظ صفحه تلویزیون
محافظ صفحه تلویزیون یکی از لوازم جانبی تلویزیون است ،  قیمت محافظ تلویزیون توصیه می کنیم هنگام خرید تلویزیون محافظ صفحه نیز بخرید. یا می توانید همین حالا برای تلویزیونی که در خانه دارید یکی تهیه کنید. با این وجود ، با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تلویزیون ، صفحه نمایش آن یکی از حساس ترین و شکننده ترین قسمت های تلویزیون است. از نظر منطقی ، وقتی چند میلیون برای تلویزیون خود هزینه می کنیم ، باید به فکر محافظ صفحه باشیم. از آنجا که به دلایلی احتمال ضربه زدن به صفحه وجود دارد ، اگر کودکی در خانه دارید ، باید به فکر صفحه تلویزیون باشید و محافظی برای آن تهیه کنید. موکولش نکن حسرت بعد از یک حادثه دیگر برای شما خوب نیست و در عوض مجبورید یک تلویزیون جدید بخرید یا آن را در سرویس بگذارید و حتی پس از تعویض ممکن است هرگز مانند روز اول نباشد. بنابراین با ما همراه باشید تا با سایر مزایای محافظ صفحه نمایش بیشتر آشنا شوید.

کانال تلویزیونی تلگرام
برنامه های محافظ صفحه تلویزیون

صفحه های تلویزیون تضمین نمی شوند!
یکی از دلایل ضروری بودن خرید محافظ صفحه نمایش این است که شرکت ها معمولاً صفحه نمایش را تضمین می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی




لامپ شاید در ظاهر وسیله ساده‌ای به نظر بیاید، اما انواع متفاوتی دارد که لازم است در مورد آنها بدانید.

 

درباره انواع لامپ, درباره لامپ ها

نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد

 

راهنمای انتخاب لامپ

لامپ شما، منبع نور و روشنایی تان است. بنابراین نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد. با تعدادی از انواع لامپ‌ های موجود در بازار آشنا شوید.

 

لامپ رشته ای

نوع قدیمی و سنتی از لامپ ها را لامپ رشته ای تشکیل می دهد که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جای خودشان را به گزینه های کم مصرف تر و ال ای دی ها داده اند. این نوع لامپ، نور درخشانی ایجاد می کند که باعث احساس راحتی و زیبایی بیشتر در فضای منزل می شود.

 

لامپ های LED SMD

SMD نوعی فناوری است که در آن قطعات الکترونیکی بدون ایجاد سوراخ و تنها با لحیم کاری روکار به بورد متصل می شوند. این فناوری در لامپ های LED منجر به طراحی نوع جدیدی از لامپ های LED شد که از کاربرد زیادی برخوردارند و موجب افزایش طول عمر و بازدهی بهتر لامپ شده است. کنار هم قرارگرفتن تعداد زیادی از این لامپ های کوچک SMD، نوری مناسب ایجاد می کند. این لامپ ها پخش نور زیادی دارند و امروزه لامپ های حبابی و شمعی زیادی به دلیل این ویژگی با چنین تکنولوژی تولید می‌شود.

 

انواع لامپ های فلورسنت فشرده

لامپ فلورسنت فشرده یا CFLS ، 75 درصد کمتر از لامپ های رشته ای انرژی مصرف می‌کند و عمرش هم طولانی‌تر است. تفاوت این لامپ ها با لامپ رشته ای این است که تناژ رنگی‌شان نسبتا سرد است و حاوی جیوه هستند. با اینکه میزان جیوه به کار رفته در این لامپ ها خیلی کم است؛ اما به معنی این نیست که نباید مراقب باشید.

 

لامپ‌های LED فیلامنتی

این نوع لامپ ها ظاهری شبیه به لامپ های رشته‌ای دارند و به همین جهت به آن‌ها لامپ های LED رشته‌ای هم گفته می شود. در داخل لامپ های فیلامنتی مجموعه‌ای از LEDهای ریز کنار هم قرار داده می شوند. این لامپ‌ها به علت طراحی زیبایی که دارند بیشتر برای چراغ های تزئینی و زینتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای کسانی که به شکل ظاهری لامپ های رشته ای علاقه دارند جایگزین مناسبی محسوب می شوند.

 

این لامپ ها پخش نور چندان زیادی ندارند اما زیبایی آن‌ها خیره کننده است. همین موضوع استفاده از آن‌ها را در مکان هایی مانند کافی شاپ ها که زیبایی مهم تر از میزان پخش نور است گسترش داده است.

 

خرید انواع لامپ,آشنایی با انواع لامپ

آشنایی با انواع لامپ ها

 

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن نوری سفید و مشابه نور طبیعی روز به فضای منزلتان خواهد داد. این نور به عنوان یک نور وظیفه‌ای عالی عمل می کند و مصرف انرژی‌شان 10 الی 20 درصد کمتر از نور رشته ای است.

 

در کنار لامپ های معمول داشتن چراغ قوه در منزل به عنوان یک نور وظیفه ای سیار توصیه می شود. انواع بهترین چراغ قوه ها گزینه‌های مناسبی هستند برای وقت هایی که نور وظیفه‌ای ثابت موجود در منزل کفاف کاری را که باید انجام دهید، نمی دهد یا به علت ثابت بودن، نقطه مد نظرتان را روشن نمی کند.

 

لامپ های LED

اگر برای روشنایی منزل خود از لامپ های رشته ای استفاده می کنید، اکنون وقت آن رسیده که این روشنایی را به وسیله لامپ LED تأمین کنید.

 

لامپ LED طول عمر قابل توجهی (درحدود 20 سال) دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

 

حالا زمان مناسبی است که لامپ های منزل خود را به چراغ های LED تغییر دهید. این گونه لامپ ها پیشرفت های قابل توجهی را در طول سالیان گذشته داشته اند، بنابراین بهتر است که پس از گذشت چندین دهه از به کار بردن لامپ های رشته ای، آرامش و نور گرم خانه خود را به دست لامپ های LED بسپاریم.

 

لامپ ال ای دی LED، درست به اندازه لامپ فلورسنت به صرفه و اقتصادی است؛ به علاوه این که از نظر دوام، تقریباً سه برابر بیشتر از فلورسنت عمر خواهد کرد. از لامپ ال ای دی بیشتر بعنوان نور وظیفه ای استفاده می شود، چون نورش نسبت به فلورسنت مستقیم و تندتر است. جالب است بدانید نور ال ای دی شبیه نور خورشیدی لامپ رشته‌ ای است؛ اما کمتر داغ می شود. قیمت لامپ ال ای دی طبق معمول نسبت به فلورسنت گران تر خواهد بود.

 

دسته بندی لامپ ها به لحاظ شکل ظاهری

لامپ ها در شکل ها و با طراحی های ظاهری متنوعی تولید می شوند. از پرمصرف ترین اشکال لامپ ها می توان به لامپ های حبابی، اشکی و شمعی اشاره کرد. معمولا در سرپیچ ها و چراغ های معمولی از لامپ های حبابی استفاده می شود و در چراغ های تزیینی و آویز لامپ های شمعی و اشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/shopping3-types3-lamps.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

طرز استفاده از قابلمه سرامیکی, نکاتی برای استفاده از قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه است

 

قابلمه های سرامیکی جدید ترین، پیشرفته ترین و برترین نوع ظروف آشپزخانه هست، دارای روکش نچسب و بدون ترکیبات مضر و تا حدی مقاوم به خوردگی و خراش است. ولی باید مراقب بود تا تکه‌های آن وارد غذا نشود. دارای بدنه و کف چندین لایه هستند که لایه سرامیک یکی از لایه های بدنه قابلمه است. حرارت را به خوبی پخش و منتقل می کنند.

 

قیمت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل در استفاده از آنها باید کمی دقت بیشتری کنید. تا زمانی‌ که کاملا سالم و بدون خراشیدگی و ساییدگی باشد، می توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از آن بهره گیری کرد.

 

ظروف سرامیکی چیست؟

ظروف سرامیکی ظروفی هستند که به صورت کامل از سرامیک خاک رس ساخته می شوند. یعنی در واقع از شکل دادن، خشک کردن، در کوره حرارت دادن و در نهایت لعاب زدن سرامیک خاک رس به دست می آیند. به همین دلیل ظروف سرامیکی انتخاب خوبی برای پخت غذا می باشد.

 

پوشش سرامیکی: سرامیک پوششی است که همچون تفلون روی جنس بدنه ای از آلومینیوم آلیاژی یا آلومینیوم خالص قرار می گیرد. یکی از عمده ترین تفاوت های سرامیک با تفلون، مقاومت سرامیک نسبت به سایش است. چون در برابر سایش دیرتر آسیب می بیند بنابراین احتیاط کمتری را هنگام شستشو و استفاده می طلبد، در نتیجه آسیب کمتر موجب حفظ بهداشت بیشتر پوشش خواهد شد. اما این نکته در مورد سرامیک قابل توجه است که پس از مدتی استفاده از این پوشش، نچسبی آن کم شده و از بین می رود.

 

ظروف سرامیکی عمدتا به دو دسته تقسیم می شوند:

ظرف سرامیکی سفید

ظروف با روکش سرامیکی

 

ظروف با روکش سرامیکی نچسب:

مدت زمان زیادی نمی گذرد که ظروف با روکش سرامیکی به لیست ظروف پخت و پز نچسب اضافه شده اند. این نوع ظروف بدنه ای از جنس فلز دارند و روی سطح آن ها لایه ای از سرامیک به عنوان روکش به کار رفته است.

 

قطعه ی فلزی ظرف معمولا از جنس آلومینیم می باشد چرا که می تواند به خوبی گرما را انتقال دهد. البته ظروف چدن با روکش سرامیک نیز رایج می باشند. یکی از مزایای این گونه ظروف با روکش سرامیک این است که سطح نچسب آن ها بر خلاف تفلون عاری از مواد سمی می باشد. این سطح سرامیکی همچنین از نفوذ عناصر فلزی موجود در بدنه ظرف به داخل غذا جلوگیری می نماید.

 

قابلمه سرامیکی,نحوه استفاده از قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی اصل به هیچ عنوان خراش بر نمی دارند

 

مزایای استفاده از قابلمه سرامیکی:

قابلمه های سرامیکی اصل به هیچ عنوان خراش بر نمی دارند و بسیار محکم و مقاوم می باشند.

 

تمیز کردن قابلمه سرامیکی آسانتر از قابلمه چدنی است و با مایع ظرفشویی و هم با مقداری جوش شیرین و با هر نوع اسکاجی می توان آن ها شست.

 

قابلمه سرامیکی حرارت را به خوبی در خود نگه می دارند و می توان با حرارت کم و متوسط به راحتی غذا را پخت.

 

قابلمه سرامیکی به حرارت و سرما مقاوم هستند به راحتی می توان قابلمه های سرامیکی را در فریزر و یا فر قرار داد.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-using2-ceramic-pot2.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

در آشپزخانه چه وسایل های خطرناکی وجود دارد

 

میخواهیم وسیله هایي رابه شما معرفی کنیم که در آشپزخانه برای کودکان و یا حتی بزرگسالان نا مناسب باشد .

 

وسایل کاربردی زیادی میباشند که د آشپزخانه بهرهگیری میشوند. این وسایل بنظر دقیقا بی خسارت می‌آیند بهمین علت هیچ وقت به خطراتی که می‌توانند داشته باشند فکر نکردیم. ما می‌خواهیم شما رابا خطراتی که در آشپزخانه تهدید میکنند آشنا کنیم.

 

ظروف غذای پلاستیکی

برخی از کارخانه ها برای این‌که ظروف پلاستیکی را تساهل پذیر کنند یک سری مواد شیمیایی ناب به انها افزون می‌کنند که برای سلامتی بسیار زیان آور هست. مطمئنا نمیخواهید این مواد زیان آور وارد غذا یا بدنتان شوند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

یک سری مواد شیمیایی ناب ظروف پلاستیکی دارند که برای سلامتی زیان آور هست

 

سینک ظرفشویی

اگر باقی مانده هاي مواد خوراکی برای مدتی داخل سینک بمانند اساس اي برای پرورش باکتری هایي مانند سالمونلا ایجاد میکنند. پس سینک ظرفشویی میتواند کثیف ترین مکان در آشپزخانه باشد.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

ماندن باقی مانده هاي مواد خوراکی برای مدتی داخل سینک اساس اي برای پرورش باکتری میشود

 

چاقو

چاقوی آشپزخانه همه ی وقت باید تیز باشد چون در غیر اینصورت مقدور هست هنگام بریدن چیزی سر بخورد و به دست و یا عضو دیگری از بدنتان آسیب برساند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

چاقوی آشپزخانه همه ی وقت باید تیز باشد

 

اسفنج ظرفشویی

در اسفنج هاي کوچک آشپزخانه باکتریها خیلی زود رشد میکنند. شستن انها باکتریها را از بین نمیبرد. برای کشتن باکتریها اسفنج مرطوب را در مایکروویو قرار دهید یا چند دقیقه داخل مایع سفیدکننده. یا این‌که به مدت طولانی داخل اتومبیل ظرفشویی با دمای بالا قرار دهید.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

برای کشتن باکتریها اسفنج مرطوب را در مایکروویو قرار دهید یا چند دقیقه داخل مایع سفیدکننده

 

حوله دستی

حوله هاي آشپزخانه یکی از آلوده ترین وسایل آشپزخانه میباشند. چون دائما انها را لمس میکنید، گذشته از شستن دستها و هنگام آشپزی. بنابر این یکی از راه هاي وارد شدن باکتری به غذای شما میباشند.

 

با خطرناک ترین وسایل آشپزخانه بیشتر آشنا شوید !

حوله هاي آشپزخانه یکی از آلوده ترین وسایل آشپزخانه میباشند

 

خوشبو کننده هوا

خوشبوکننده ها شامل مواد شیمیایی میباشند و به ریه ها آسیب می‌رسانند. حتی مقدور هست باعث سرطان هم بشوند. پس بهتر هست بجای بهرهگیری از انها هوا به آشپزخانه برسانید و دائم زباله ها را بیرون بریزید.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/خطرناک-وسایل-آشپزخانه.html



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

چگونه تفنگ های بادی را از طریق مگسک تنظیم کنیم ؟ 

 

تنظیم مگسک کمی دقت می خواهد در ادامه می‌توانید با یادگیری تنظیم کردن مگسک انواع اسلحه های بادی سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

می توانید تنظیم مگسک را از فاصله ۳ متری شروع کنید

یادگیری تنظیم کردن مگسک انواع اسلحه های بادی , می دانید که از این فاصله ، ساچمه به نقطه نامعلومي روي سيبل و پايين مركز هدف برخورد ميكند . حتماً از عينك براي پشتیبانی از چشمهاي خود در مقابل پرتاب ذرات سرب پس از اصابت به مانع پشت سيبل ، بهرهگیری كنيد .

 

ميتوانيد از مقوا در پشت سيبل براي جلوگيري از برگشت ذرات سرب بهرهگیری كنيد. يك صفحه كاغذي به ابعاد ۲۳ در ۱۵ سانتيمتر انتخاب كرده و يك دايره به قطر تقريباً ۶ ميليمتر روي آن بكشيد . داخل دايره رابا خودكار سياه كنيد .

 

از فاصله ۳ متري مركز دايره را نشانه گيري كنيد به طوري كه نشانه جلوي لوله تفنگ درست وسط شكاف مگسك قرار داشته باشد . ۳ تير شليك كنيد . گروه تيرها بايد نزديك به هم به سيبل برخورد كرده باشند . مركز اين گروه همان نقطه ايست كه تفنگ شما روي آن تنظيم شده هست 

شما ابتدا بايد خطاي چپ و راست را اصلاح كنيد . به ياد داشته باشيد كه همواره تنظيمات مگسك را در همان جهتي انجام دهيد كه ميخواهيد محل اصابت ساچمه به سيبل جابه‌جا شود .

 

مثلاً اگر اولين گروه تيرها به سوی چپ هدف خورده ، پس پيچهاي تنظيم مگسك را در جهتي بچرخانيد كه تيغه متحرك متصل به آن به سوی راست حركت كند . چون ميخواهيد محل اصابت تيرها رابه سوی راست جابه‌جا كنيد .

 

صفحه مدرج شده سوی راست مگسك براي تنظيم خطاي چپ و راست هست . با چرخاندن آن خطاي افقي را اصلاح كنيد . دراين مرحله نگران خطاي عمودي نباشيد . هرگاه مركز اصابت گروه تيرها با مركز سيبل در يك راستا قرار گرفت ميتوانيد به مرحله بعدي برويد 

دقت داشته باشيد كه مگسك و نشانه جلو درحدود ۲.۵ سانتيمتر بالاتر از لوله تفنگ قراردارند. پيچ مدرج ديگري كه در قسمت بالا و روي مگسك قرار گرفته براي تنظيم خطاي عمودي هست .

 

با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت محل اصابت ساچمه ها به سيبل به سوی بالا جابه‌جا ميشود . حالا در فاصله ۹ متري از سيبل بايستيد . دراين فاصله بايد محل اصابت ساچمه ها به سيبل بدون خطاي افقي ودر حدود ۲.۵ سانتيمتر پائين هدف تنظيم شود . ديگر تنظيم مگسك تمام شده هست

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/تنظیم-مگسک-اسلحه-بادی.html



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

ساخت جعبه کادو هنر زیبایی است که مطمئناً روزی به کار شما خواهد آمد. خرید جعبه کادویی شیک بسیاری از افراد ، وقتی می خواهند به شخصی که دوستشان دارند هدیه دهند ، می خواهند هدیه آنها چیز خاصی باشد. چیزی که باعث می شود مخاطبانش بفهمند چقدر دوستشان دارند. بعضی از افراد که ذوق و سلیقه زیادی دارند و البته دستی هم به هنر دارند ، هدیه های دست ساز خودشان را درست می کنند و به آنها هدیه می دهند. ممکن است بسیاری از ما هنر زیادی نداشته باشیم. ما می توانیم حداقل جعبه کادو را به دلخواه خود و با دستان خود بسازیم. همانطور که در این مقاله مشاهده می کنید.

به یک روش آسان و ساده برای ساخت یک جعبه کادویی زیبا و شیک فکر کنید و در این مقاله و از طریق این آموزش جالب و همچنین مدل جعبه کادو جعبه های زیبایی بسازید و بدین ترتیب بهترین و زیباترین جعبه کادو در خانه و با مقداری مقوا ، کاغذ رنگی و چسب استفاده کنید و از این جعبه هدیه زیبا و شیک لذت ببرید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
آموزش ساده ساخت جعبه های کادو + مدل جعبه کادو:
ساخت جعبه کادو یکی از هنرهای زیبایی است که می تواند کاربردهای زیادی برای هر یک از ما داشته باشد. می توانید جعبه های کادویی دست ساز خود را تزئین کرده و از آنها به عنوان هدیه برای دوستان و اقوام استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که اصول ساخت جعبه های کادو کاملاً مشابه است و می توانید جعبه های مختلفی را یاد بگیرید. بنابراین در زیر با یکی از ساده ترین مدل جعبه های کادو آشنا خواهید شد که زیبایی خاصی دارد و همین که این جعبه هدیه زیبا را درست کنید ، مطمئناً می توانید جعبه های متنوع دیگری نیز بسازید. قبل از شروع ساخت جعبه کادو ، وسایل لازم را تهیه کنید ، برای ساخت این نوع جعبه ها به مقوا ، کاغذ رنگی یا طرح دار ، روبان ، چسب و ابزارهای مناسب مانند قیچی ، خودکار ، خط کش و موارد دیگر نیاز دارید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
اولین قدم کشیدن الگو روی جعبه کادو است. می توانید تصویر زیر را در اندازه مناسب چاپ کنید یا آن را روی یک کاغذ بکشید و سپس آن را به مقوا منتقل کنید. توجه داشته باشید که یک مدل به بدنه جعبه متصل شده و دیگری درب جعبه کادو است.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
اکنون مطابق شکل زیر ، لبه های کار را برش داده و الگوهای رسم شده را ببرید.

ساخت جعبه کادو

طرز تهیه جعبه کادو در خانه
در این مرحله به سمت خودکار و خط کش بروید و خطوطی را که چین را نشان می دهد بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شناخت هندوانه و طالبی و خریزه شیرین, راهنمای خرید هندوانههندوانه شیرین و رسیده پوستی نازک، صاف و براق دارد

 

یکی از محبوبترین میوه های تابستان، هندوانه است که بسیاری آن را دوست دارند، اما باید بدانیم که چگونه هندوانه ای را انتخاب کنیم که کال و یا بیش از حد رسیده نباشد.

اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فکر کرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد که هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنک گوشه‌ای از ذهنتان پرکشیده است.


راهنمای پی آمده را بخوانید تا پس از عملی کردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوک و بی‌مزه گرفته نشود!

۱ـ هندوانه رسیده:

مطالعات نشان می دهد بهترین علامت رسیدن میوه تغییر رنگ پوست میوه است. به هنگام رسیدن میوه رنگ پوست روشن تر می شود. این تغییر رنگ در نقطه تماس میوه با زمین به خوبی هویدا است. رنگ نقطه تماس میوه نارس سفید متمایل به سبز است ولی پس از رسیدن رنگ این نقطه به زرد روشن تبدیل می شود.

 

در نتیجه برای تشخیص رسیدن هندوانه روش های متعددی وجود دارد. یک روش صدایی است که با انگشت روی هندوانه زده می شود. هندوانه نارس صدای تو خالی نسبتا تیزی داشته ولی هندوانه رسیده صدای آرامتری دارد باید توجه داشت هندوانه بیمار یا نارس که زود از ساقه چیده و پلاسیده شده نیز صدای پر و آرامی دارد.

شکل ظاهری هندوانه باید منظم، بدون ضربه یا خراش باشد، در غیر این صورت باید بدانید مدت طولانی در معرض آب یا حرارت آفتاب بوده و نامناسب است.


یکی از راه های تشخیص هندوانۀ رسیده فشردن هندوانه بین دو دست است. شنیدن صدای نازک که از شکاف داخلی گوشت بوجود می آید به عنوان علامت تردی میوه شناخته شده و معرف رسیده بودن آن است. (به این روش هم خیلی اطمینان نکنید چون ممکن است نشانه پوکی آن باشد!). هندوانۀ سفت با شکل یکنواخت و سنگین مطلوب است. اگر رنگ پوست آن کمرنگ و شیری باشد مطلوب نیست. گوشت آن باید سفت بافت تازه و تخمهای آن کاملا رسیده و پر باشد.

هر چه هندوانه نسبت به حجمش سبک تر باشد و چگالی اش کمتر باشد بهتر است و نشانه‌ی رسیدن مطلوب آن است.


پوک بودن (معیار صوتی). پوک بودن را اگر چه می توان زیر مجموعه چگالی آورد ولی از آن جا که روش آزمایش آن از طریق صوت و لامسه است آن را جدا آوردیم!

پوک بودن هندوانه که از نواختن بر روی آن مشخص می شود (هم صدا هم لامسه‌ی دست) نشانه‌ی تقریبا کاملی است که به ما اخباری از عمق هندوانه را گزارش می دهد.

چگالی کم هندوانه را می توان معیاری برای پوک بودن دانست. این معیار ترد بودن را برای هندوانه تضمین می کند. ولی معیار کاملی برای شیرینی نیست.

برای تست شیرینی هندوانه بایست پوکی آن را از طریق صدا سنجید. پوکی نشان می دهد که آب مازاد هندوانه جذب شده است. (مقدار قند ثابت در آب کمتر= شیرینی بیشتر محصول)

هر چه صدا بم تر باشد بهتر است. هر چه انعکاس صدا سریع تر به گوش برسد بهتر است. 


پوستی نازک، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیک گوشتان بگیرید و اندکی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاکی از ترک برداشتن محتویاتش خواهد داشت.

با کف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات کوتاه و متوالی بزنید. در صورتی که صدای بم، آهسته و طبل مانندی مثل تاپ تاپ داد، رسیده است و در صورتی که صدایی زیر و بلند مثل تق تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی که هندوانه از بوته جدا شده نگاه کنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندک است، چون هنوز نارس و کال به بازار آمده، اما اگر ساقه کاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد کرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین تر است. هر قدر ترک‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین تری انتخاب کرده‌اید.


رنگ ساقۀ هندوانه باید زرد مایل به کرم باشد، هر چه پر رنگ تر باشد مناسب تر است، اما اگر کم رنگ یا سفید باشد نشانه آن است که قبل از رسیدن چیده شده است، و به همین دلیل داخل آن قرمز نیست.


چند ضربه به هندوانه بزنید اگر صدای آن مانند طبل بود آن را بخرید، در غیر این صورت اگر صدایش غیر واضح بود آن را نخرید، رنگ هندوانه رسیده، باید سبز پررنگ براق باشد.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/watermelon2-cantaloupe2-melon2.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

ترک اعتیاد به خرید,نحوه صرفه جویی

اگر می‌خواهید همراه کسی خرید کنید، آن فرد باید هم سلیقه شما باشد


اعتیاد به خرید یکی از مصیبت های پول سوزی است که خانم و آقا ندارد و افراد بسیاری با آن درگیر هستند. اگر شما هم به خرید کردن معتاد شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از ترفندهای زیر برای کاهش اعتیادتان استفاده کنید.

اعتیاد به خرید را با این ترفندها از سرتان بیاندازید!!
زن جوان وارد پاساژی شیک و بزرگ می‌شود. از پله‌های برقی بالا می‌رود و به طبقه اول می‌رسد. نگاهی به این سو و آن سو می‌اندازد. ویترین تک تک مغازه‌ها به او چشمک می‌زنند.


یکی شلوارجین‌های رنگی را آویزان کرده، دیگری کالج‌های جدید در انواع رنگ بندی را کنار هم چیده و به نمایش گذاشته، آن یکی انواع بدلیجات را از گردنبند و مچ‌بند گرفته تا کلیپس سر و گیره مو را از در و دیوار آویخته، شال‌ها و روسری‌ها در یک مغازه نمایان هستند و وسایل تزئینی و دکوری خانه در جای دیگر. پاهای زن سست می‌شود. او به سمت مغازه اول می‌رود و وارد می‌شود تا شلوار را پرو کند.

 

از دوخت شلوار خوشش می‌آید و آن را می‌پسندد، می‌خرد و از مغازه خارج می‌شود. اما نمی‌تواند از آن کالج‌های خوشرنگ دل بکند. به همین دلیل وارد مغازه بغلی می‌شود و دو جفت در رنگ‌های سبز و صورتی خریداری می‌کند.

 

 

خوب، او کیف‌هایی همرنگ کالج‌های جدیدش ندارد، بنابراین باید به فکر تهیه کیف هم باشد. پیش از آن‌که به کیف‌فروشی برود، در کیف پولش را باز می‌کند و نگاهی به محتویاتش می‌اندازد. مبلغی که برای خرید وسایل کنار گذاشته بود، تمام شده و اگر بخواهد بازهم ولخرجی کند باید از هزینه زندگی تا آخر ماه کم بگذارد. این عاقلانه نیست، اما در آن لحظه مغز او کار نمی‌کند.

 

همچون فردی هیپنوتیزم شده به مغازه کیف فروشی می‌رود تا ماموریتش را تکمیل کند. هنگامی که چند کیسه پر از جنس خرید به سمت خانه راه می‌افتد و در راه چند مرتبه اجناس خریداری شده‌اش را چک می‌کند. هرچه دلش خواست خرید، اما حس خوبی ندارد چون می‌داند تا آخر ماه به سختی می‌گذرد.

اعتیاد به خرید کردن هم مانند هر نوع عادت ناهنجار دیگر به فرد لطمه‌های فراوان می‌زند. مبلغ کلانی پول خرج می‌شود، اما خریدار همچنان حسرت به دل است چون این کار، تنها موجب تحریک بیشتر او خواهد شد. این اشتهای سیری‌ناپذیر به نقاط مختلف زندگی او لطمه وارد می‌کند و کوچک‌ترین فایده‌ای هم دربر نخواهد داشت. اگر شما هم چنین حالتی را در وجود خود حس می‌کنید، با رعایت نکاتی که به شما پیشنهاد می‌کنیم به رهایی خود کمک کنید:

هنگام خرید مقدار هزینه را یادداشت کنید
به گفته محققان، یکی از دلایل ضعف مدیریت مالی در آن است که فرد نمی‌داند چه مبلغی پول خرج کرده و ترجیح می‌دهد از رقم واقعی بی‌اطلاع باشد. پول بینوا از جیب او پرمی‌کشد بی آن که وی بداند چقدر داشته و چه مقدار کم شده و وی با فرار از واقعیت، همچنان خرج می‌کند. شما هم حساب مبلغی را که برای دلتان خرج می‌کنید داشته باشید تا عذاب وجدان وارده از رقم آن، عنان وسوسه وجودتان را در دست بگیرد و به شما اجازه خرج کردن بیش از حد را ندهد.

با روحیه خوب خرید کنید
تجربه نشان داده هنگامی که فرد با روحیه خراب سراغ فروشگاه‌ها می‌رود، چیزهایی را می‌خرد که در حالت سلامت روحی به هیچ وجه تهیه نمی‌کرده، اما او در آن هنگام فقط و فقط به فکر آتش زدن پولش است و به گمان خود، با آن کار به آرامش می‌رسد. شما این کار را انجام ندهید. برای درمان ناراحتی‌ها به فکر راه حل‌های دیگری باشید و خریدکردن را به هنگامی که روحیه خوبی دارید موکول کنید.

دریافت ایمیل یا پیامک از سوی فروشگاه‌ها را نپذیرید
این پیغام‌ها به نحوی نوشته می‌شوند که با تمام قوا شما را بفریبند و به سمت خود بکشند. اصلا و ابدا آنها را نخوانید، زیرا خبرنداشتن از بعضی چیزها به نفع شماست.

از فروشگاه‌های جدید خرید کنید
از نظر روان‌شناسی، هنگامی که شما در فروشگاهی آشنا قرار دارید میل بیشتری برای پول خرج کردن پیدا می‌کنید. انسان به انجام کارهای تکراری علاقه دارد و چه چیزی بهتر از پول خرج کردن در جایی که پیشتر در آن پول آتش زده اید. اگر به مغازه‌ای بروید که سری پیش از آن چیزی خریده‌اید، این بار حتی اگر جنس مطلوب خود را پیدا نکنید باز هم می‌ایستید و چیزی می‌خرید، مبادا که دست خالی از آن جا خارج شوید.

به‌ تنهایی خرید کنید
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستی برای خرید بیرون رفته‌اید، او از جنس پشت ویترین تعریف فوق‌العاده‌ای کرده و شما هم با شنیدن آن کلمات تحریک کننده، لحظه‌ای شک نکرده‌اید و به داخل مغازه شتافته‌اید تا گنج مورد نظرتان را قاپ بزنید. اما چند روز بعد از خرید آن، متوجه می‌شوید که هیچ سنخیتی با سلیقه شما ندارد و افسوس می‌خورید که چرا پول زبان بسته را برای آن هدر داده‌اید. اگر می‌خواهید همراه کسی خرید کنید، آن فرد باید هم سلیقه شما باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks1-purchases1.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()