نوشته شده توسط : نازی
شامپو بدن طبیعی

ساخت شامپو بدن طبیعی‎

 

شامپو بدن طبیعی که ازآن صحبت می کنیم، حاوی اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون، عصاره استوقودوس، عصاره بابونه، عسل خام و مواد طبیعی دیگر ساخته می شود و درآن خبری از ترکیبات شیمیایی نیست. شما می توانید به راحتی این شامپو را در خانه بسازید.در شامپوهای موجود دربازار، مقدار بسیاری مواد شیمیایی وجود دارد اما در شامپو بدن طبیعی، اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون ساخته می شود. در ادامه مواد مغذی برای ساخت شامپو بدن طبیعی معرفی می شود:

  

عصاره استوقودوس: به دلیل داشتن مزایای بسیار برای پوست، گزینه ای مناسب در تهیه شامپو بدن طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی دارد. در حقیقت، استوقودوس توانایی نفوذ به تمامی منافذ بدن برای از بین بردن باکتری ها را دارد.

 

عصاره بابونه: این عصاره برای پوست بی ضرر است و می تواند تحریکات پوست را کاهش دهد. به علاوه، دارای برخی خواص درمانی منحصر به فرد است؛ برای مثال، بابونه خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. علاوه بر این موارد، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و همچنین عطر ملایم و دلنشینی دارد.

 

اسانس شمعدانی عطری: این اسانس، عالی ترین گزینه برای تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون های بدن موثر است.

 

عسل خام: علاوه بر ضد باکتریایی بودنش می تواند درخششی مثل افراد جوان و شاداب به شما هدیه بدهد. افزودن این ماده به اجزای تشکیل دهنده، می تواند چهره شما را زیبا کند.( عسل خام منحصر به فرد ترین مایع شیرینی است که زنبورها از شهد فشرده گل ها تولید می کنند. عسل خام واقعی از کندو می آید و یک اَبَر خوراکی قدرتمند شیرین کننده است که توسط یکی از شگفت انگیزترین موجودات کره زمین یعنی زنبور عسل درست می شود. به هیچ وجه حرارت ندیده و پاستوریزه و فراوری نشده است.)

 

ویتامین E: این ویتامین از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن ممانعت می کند. همچنین می تواند علایم پیری از جمله چروک های پوست را کاهش دهد.

 

اسانس جوجوبا: علاوه بر مقابله با آکنه، این ماده ارزشمند می تواند به کنترل التهاب و قرمزی پوست کمک کند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/natural7-body-shampoo.html



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

شناخت نشانه های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است‎

 

شناخت نشانه های فساد در مورد برخی لوازم آرایش ضروری است اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا هم مشکل‌ساز نمی‌شود. مثلا عطرها اگر تاریخشان بگذرد برای سلامت مضر نخواهند بود.

 

«از کجا متوجه زمان انقضای یک لوازم آرایش شویم؟» این سوالی است که خیلی از خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی دارند.برچسب شبنم تا حدودی کمک کرده زمان تولید و انقضای محصولات و قاچاق بودن یا نبودن آن مشخص باشد اما هنوز هم خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی برچسب شبنم ندارند.

 

گاهی نیز برچسب روی بسته‌بندی لوازم آرایش زده می‌شود و اگر جعبه را دور بیندازید و زمانی از مصرف ماده آرایشی بگذرد دیگر نمی‌توانید متوجه زمان تولید یا انقضای محصول شوید.

 

روی بسته‌بندی اصلی لوازم آرایش هیچ توضیحی در مورد تاریخ تولید و انقضا داده نشده و تنها علامتی که بسیاری از افراد حتی متوجه آن هم نمی‌شوند، کاسه‌ای است که روی آن عددی قید شده و نشان می‌دهد بعد از باز کردن در محصول تا چند ماه بعد می‌توانید محصول را همچنان استفاده کنید اما آیا واقعا به خاطر دارید کرم ضدآفتاب یا رژ لبتان را کی خریده بودید و چند ماه از زمان مصرف آن گذشته است؟

 

در این مطلب ابتدا اشاره به مدت زمانی داریم که هر یک از محصولات را طی آن مدت باید مصرف کنید و از آنجا که به هر حال مشخص نیست چه فاصله زمانی بین تولید و باز شدن در محصول آرایشی بوده، به علائمی اشاره می‌کنیم که با توجه به آنها متوجه فساد لوازم آرایش می‌شوید.

 

طول عمر لوازم آرایش تقریبا چقدر است؟ 

*ژل دوش و شامپو: ۲ تا ۳ سال 

*لوسیون بدن: ۹ تا ۱۲ ماه 

*کرم صورت: کاسه‌ای ۹ ماه، بطری‌های پمپی یا تیوپی ۱۲ ماه 

*لاک ناخن: ۱ تا ۲ سال 

*ریمل مژه و ابرو: ۳ ماه 

*پوشاننده سیاهی دور چشم: ۳ تا ۶ ماه 

*کرم روز، شب: ۶ تا ۹ ماه 

*پاک‌کننده آرایش چشم، صورت: ۶ تا ۹ ماه 

*اسکراب و لایه‌بردارها: ۶ تا ۹ ماه 

*ماسک مرطوب‌کننده، پاک‌کننده: ۶ تا ۹ ماه 

*کرم ضدقرمزی: ۸ ماه 

*کرم‌پودر: ۹ ماه 

*لوسیون بدن: ۱۲ ماه 

*رژگونه: ۲ تا ۳ سال 

*سایه چشم: ۲ تا ۳ سال 

*پنکک: ۳-۲ سال 

*مداد چشم: ۲ سال 

*مداد ابرو: ۲ سال 

*رژ و مداد لب: ۲ سال

 

متخصصان در رابطه با کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌کنند بعد از پایان فصل گرم سال، آن را دور بیندازید زیرا معمولا در زمستان افراد به ندرت از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و ترکیبات موثر کرم در پیشگیری از آسیب‌رسانی اشعه‌های ماورای‌بنفش خورشید به پوست تا سال بعد موثر باقی نمی‌مانند. پس کرم ضدآفتاب را باید سالانه تعویض کرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/know7-expire-cosmetics.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ترکیبات رژ لب

رژ لب حاوی ماده نگهدارنده آرایشی و سرطان‌زایی به نام پرماندئید است‎

 

به گفته محققان مصرف طولانی مدت لوازم آرایشی و به خواب رفتن با آن موجب بروز عواقب هولناکی در بدن خانم‌ها می‌شود.

 

بسیاری از خانم‌ها از انواع و اقسام لوازم آرایشی استفاده می‌کنند اما لازم است بانوان بدانند که ماندن طولانی مدت لوازم آرایشی روی پوست می‌تواند سلامت آنها را به  خطر بیاندازد.

 

یکی از لوازم آرایشی پر مصرف که امکان ورود مضرات آن به داخل بدن خانم‌ ها وجود دارد، رژلب است.

 

بسیاری از لوازم آرایشی حاوی سرب هستند و وجود این ماده به داخل بدن می‌تواند به سیستم عصبی و هورمونی خانم‌ها آسیب برساند و خشکی و ترک خوردگی لب‌ها را به دنبال داشته باشد.

 

مواد مضر موجود در این مواد آرایشی در طولانی مدت خطر بروز سرطان را به دنبال دارد؛ همچنین ممکن است پوست لب پس از سال‌ها تغییر رنگ پیدا کند و سلول‌های رنگ دانه‌ای آسیب ببینند.

 

 

مواد خطرناک تشکیل دهنده رژلب

رژ لب حاوی ماده نگهدارنده آرایشی و سرطان‌زایی به نام پرماندئید است، همچنین کارابن و روغن‌های معدنی که منجر به  بسته شدن منافذ پوست می‌شود در بسیاری از این لوازم آرایشی مورد استفاده  قرار می‌گیرند.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/ingredients7-make-lipstick.html



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()